Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av volvo x c
Hej undrar om nån vänlig själ har nå tips på snygga fälgar till en xc70-01 ( 18" ). Samt vart man kan köpa till ett bra pris. Har kollat runt men vill gärna ha råd :D

m.vh Volvo xc
Användarvisningsbild
av Degnell
På gummihuset.se har dom en rätt fiffig funktion som heter fälgväljare där du kan prova olika fälgar och hur de ser ut just på din bil. En halvrisig tecknad bild med fälgar som ser ut att vara mycket större än de kommer gör när de sitter monterade på en riktig bil, men det ger ett hum iaf. Dom har oxå fått in ett antal nya fälgar sen jag beställde mina i början av vintern, bland annat en som heter ace-race och en annan som heter dotz-radium. Hade jag köpt nya fälgar idag hade jag nog tagit mej en närmare kik på någon av dom :) Hade jag en XC70 som i ditt fall hade jag nog däremot kikat på "Volvo Special - WINTUNE" då jag tror detta skulle ge en ganska clean orginallook :)
Användarvisningsbild
av Funk
Ace Targa gör sig jättebra på XC70, den är dessutom bara 7,5" bred i 18" om man vill en aning smalare däck..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Jag gillar VOLVO SPECIAL WINTUNE! men hur är kvaliten på dessa?
av suk215
WINTUNE :

jag fick mina igår .... det jag noterade var att det var lösa " hylsor" som följde med fälgarna/ bultarna ,,,, hålen i fälgarna är altså mkt stärre än bultaran M14*1,5 samt då att koningen i fälgen är anpassade efter dessa hylsor .
dessa brukar la annars vara ipressade från fabrik i bulthålen :roll:

de är dock små splines i hylsan ... så när man drar fast hjulen första gången så sätter sig nog hylsorna i fälgen ....så de inte trillar loss när man tar loss dem nästa gång :roll:

lite mkt balanseringsvikter på 3 av hjulen .... kuhmo ku 31 däck 18"
Användarvisningsbild
av Magnus-B
suk215 skrev:WINTUNE :

jag fick mina igår .... det jag noterade var att det var lösa " hylsor" som följde med fälgarna/ bultarna ,,,, hålen i fälgarna är altså mkt stärre än bultaran M14*1,5 samt då att koningen i fälgen är anpassade efter dessa hylsor .
dessa brukar la annars vara ipressade från fabrik i bulthålen :roll:

de är dock små splines i hylsan ... så när man drar fast hjulen första gången så sätter sig nog hylsorna i fälgen ....så de inte trillar loss när man tar loss dem nästa gång :roll:

lite mkt balanseringsvikter på 3 av hjulen .... kuhmo ku 31 däck 18"
Misstänkte att det skulle vara en massa sånt strul så det blev orginal Orestes 17 tum.

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]