Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej.

Farsgubben hörde av sig igår och behövde nya vinterdäck till sin V70, dock så bytte han 2st förra året och vill bara byta 2st i år.

Han kör nu Nordfrost 5 + Nordfrost 3 så tanken från hans sida var att byta ut treorna mot femmor då treorna nu sett sina bästa dagar.

Jag kör med 5or runt om och är supernöjd, lite svajjiga men de bästa däck jag haft på vinterväglag.
Jag har haft nordfrost på samtliga mina bilar och med greppet har jag alltid varit mycket nöjd. Så jag rekommenderade honom att återigen köpa nordfrost.

Dock så läste jag för en stund sedan årets däcktest från aftonbladet och det är ju stor skillnad mellan nordfrost 5 och hakka 7 så jag vill nu snarare rekommendera honom att köpa Hakka 7.
Men, finns det någon nackdel om han kör med hakka på en axel och nordfrost på en gentemot om han istället kör nordfrost runt om?
Köpa 4st däck är inget alternativ.

/
Anders
Bosa skrev:Bör ju bara vara att montera hakka 7 i fram och köra de andra två i bak. :)
De bästa däcken ska sitta bak, annars kan man få väldigt intressanta sladdar när man minst anar det... :-O)

.
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]