Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Har också 50w xenon på mitt helljus.
Håller med om att det är mycket bättre än halogen men bättre 3 Big Knick? Du har ju ändå samma reflektor.
Hade 3st Bosch Big Knick på min förra bil och kan säga att du får aldrig den bredden med en xenonkonvertering, och har svårt att tro att du får samma längd på ljuset också.
av S.t.r.a.n.D
Tomas88 skrev:Har också 50w xenon på mitt helljus.
Håller med om att det är mycket bättre än halogen men bättre 3 Big Knick? Du har ju ändå samma reflektor.
Hade 3st Bosch Big Knick på min förra bil och kan säga att du får aldrig den bredden med en xenonkonvertering, och har svårt att tro att du får samma längd på ljuset också.
Jaa de har du rätt i att man får en bredare ljusbild med extraljusen, beror ju kanske lite på hur de är ställda också. Har man tre st så är oftast de yttre ställde lite utåt.
Men längden såg jag ingen skillnad på, helt säker. Var runt på flera platser och provade samt stod utanför bilen och kollade också.
Kan ju bero på flera saker, skick på strålkastarglas på både helljuset och extraljusen. Sen också vilket Xenonkit man har. Alla lyser inte lika bra och de jag köpte sas vara ett av de ledande märkena. Kan kolla upp vad de hette.
Användarvisningsbild
av Tomas88
De hette möjligtvis inte Top? Har nämligen för mig att du och jag köpte av samma snubbe. :wink:
Jo de extraljusen jag hade på förra bilen köpte jag helt nya och körde alltid med skydden på när de inte användes så de klarade sig bra från stenskott.
Hade två breda och en långsmal. Men som du säger så skiljer det nog inte lika mycket på längden. Men tror ändå inte att mina xenonljus slår de extraljusen i längd. :wink:
av S.t.r.a.n.D
Tomas88 skrev:De hette möjligtvis inte Top? Har nämligen för mig att du och jag köpte av samma snubbe. :wink:
Jo de extraljusen jag hade på förra bilen köpte jag helt nya och körde alltid med skydden på när de inte användes så de klarade sig bra från stenskott.
Hade två breda och en långsmal. Men som du säger så skiljer det nog inte lika mycket på längden. Men tror ändå inte att mina xenonljus slår de extraljusen i längd. :wink:
Japp, det stämmer, TOP var märket.

Sant, kom också på nu att de extraljusen jag jämförde med var endast 3st med bred ljusbild, hade ingen pencil då.

Jag försöker inte säga att xenon i helljus är bättre än extraljus för jag skulle själv aldrig köra utan extraljus vintertid oavsett vilken lampa som sitter i dem. MEN jag ville bara ge en jämförelse på hur bra och mycket ljus man kan få ut av att konvertera helljuset. Många tycker inte det är värt pengarna att köpa extraljus då kan detta vara ett bra alternativ.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Då är vi överens. :) Tycker att en xenon-konvertering ger mycket ljus för pengarna i förhållande till extraljus.
av S.t.r.a.n.D
Tomas88 skrev:Då är vi överens. :) Tycker att en xenon-konvertering ger mycket ljus för pengarna i förhållande till extraljus.
Agree!! Så är det absolut. Plus att montering oftast är mycket enkel, man behöver knappt dra nån el och man slipper att med att borra och skruva m.m.
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]