Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swed2009
Hej,

Söker detta till en V50 2,4 B ( 2004 )

Stänkskydd, vet någon vart man kan beställa det via nätet?

Vet ej om det kallas "instegsskydd" som sitter när man öppnar dörren, så inte man ska göra
ärken med foten. Fram sitter det en plastskena med Volvologgan, skulle vilja ha likadana bak,
vart kan det finnas att köpa?

Undrar även om skyddet som sitter bak på kofångaren, en svart lång plastskiva, ett skydd, vart
kan man köpa ett sådant?

Går det även att byta ut den silverfärgade panelen i bilen, där stereo m.m. sitter? mot en
annar färg menar jag?

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
swed2009 skrev:Stänkskydd, vet någon vart man kan beställa det via nätet?
Tror inte det finns på nätet men finns hos din volvohandlare för ~500 kronor
swed2009 skrev: Vet ej om det kallas "instegsskydd" som sitter när man öppnar dörren, så inte man ska göra
ärken med foten. Fram sitter det en plastskena med Volvologgan, skulle vilja ha likadana bak,
vart kan det finnas att köpa?
Är det en sån här du menar?
Bild
Tror det bara finns att få till S80 vid bakdörrarna.
swed2009 skrev:Undrar även om skyddet som sitter bak på kofångaren, en svart lång plastskiva, ett skydd, vart
kan man köpa ett sådant?
Det här kanske är ett alternativ, http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 251691.htm
swed2009 skrev:Går det även att byta ut den silverfärgade panelen i bilen, där stereo m.m. sitter? mot en
annar färg menar jag?
Jepp det går men det är inte billigt, det finns vit, aluminium (den du har), "valnöt", Nordic light oak (osäkert om Nordic light Oak passar på din)

Hej! Jag har en Volvo PV 444 från 1953 med 6[…]

Nu har jag lyft av multiremmen och det gö[…]

Volvo Assistans - och sedan?

@apersson850 , Man servar sin Volvo hos en Volvo […]

V60 sliter däck bak

Så där snett blir det inte av att cambe[…]