Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Det finns massor som passar svarta bilar på marknanden. Det enda kruxet som jag ser det är att det syns tydligt på svarta bilar om dom inte är bra polerade, eller rättare sagt om repor finns. Annars kan du använda det mesta.
Lite grann hänger på vilken solidsvarta du har, om den är gammal utan klarlack eller nyare med...och lite beroende på om du skall köra med maskin eller för hand.
Trutest Quickfinish 140 är grymt bra att köra med maskin, och är en enstegsprodukt.
Ultima Prep + Paint Guard är kalas att köra för hand, även om du gott kan polera den med maskin.
Concept New Horizon är också en enstegare som ger bra resultat.

Du kan få tag på mängder av bra grejor via postorder om din handlare inte har det hemma, kolla t.ex på:
http://www.bollnasbilvard.se/ eller http://www.prorecond.se/

Thomas
av jonnyk
läst bra mycket där :)
Men är det att rekommendera att köra med maskin eller utan? (är nybörjare, så tänk på de !)

mvh
Användarvisningsbild
av Funk
Maskin utan tvekan, börja med en från Biltema och lite medelmjuka trissor från någon av firmorna i tråden.
Personligen skulle jag kanske även köpa ett par Propads och Quickfinish 140 i provpack från Bollnäs direkt.

/Thomas
av jonnyk
Hmm, man kanske ska ta o göra det faktiskt.

Nu är inte jag stupsäker på de där om den har klarlack eller ej, men det är en s40 t5 -05 om det kanske säger er något?

mvh
Användarvisningsbild
av Funk
jonnyk skrev:Hmm, man kanske ska ta o göra det faktiskt.

Nu är inte jag stupsäker på de där om den har klarlack eller ej, men det är en s40 t5 -05 om det kanske säger er något?

mvh
Du har klarlack på den. Det kommer att gå alldeles lysande.
En rejäl avfettning, tvätt och sedan på den med maskinen bara... Medelmjuka trissor och en bra vaxpolish på en Biltemamaskin är nästan omöjligt att misslyckas med. Bor du möjligen i närheten av Göteborg så visar jag gärna..

/Thomas
av jonnyk
Attans, synd att du bodde så långt bort :( det är verkligen svårt att hitta sådana hyggliga personer som dig Funk :)

Använder ni för tejp för att skydda lister osv?

mvh
Användarvisningsbild
av Funk
Jag kör helst med en grön 3M tejp, men den är ett elände att hitta numera så jag tar vanlig papperstejp, helst även den från 3M.

/Thomas
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]