- mån 20 jul 2009, 23:55
Skulle vaxa bilen igår, jag använder alltid vanligt Sonax flytande hårdvax. En stund efter att jag strukit på och skulle börja gnugga var vaxet till min förvåning fortfarande vått fastän det hade bildat den där vita hinnan som säger att det är fritt fram. Den där glatta känslan infann sig aldrig utan det kändes mest som om jag smetade runt det. Förr har det alltid varit klart redan efter någon minut men nu väntade jag säkert 5 min. utan resultat.
Jag hade torkat av bilen med sämskskinn (Turtle syntetiskt) och när jag vred ur det var vattner lätt färgat från skinnet. Det syns dock inte något på bilen och jag har aldrig haft problem med denna procedur förr. Har någon en teori? Kan tilläggas att det står minst 10 grader på burken men det var runt 17-18 när jag vaxade. Jag har vaxat i kallare väder än så utan problem.
Jag hade torkat av bilen med sämskskinn (Turtle syntetiskt) och när jag vred ur det var vattner lätt färgat från skinnet. Det syns dock inte något på bilen och jag har aldrig haft problem med denna procedur förr. Har någon en teori? Kan tilläggas att det står minst 10 grader på burken men det var runt 17-18 när jag vaxade. Jag har vaxat i kallare väder än så utan problem.