Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Anell
Tja undrar bara om ja sätter i dioder alltså fejk xenon i parkeringljus och dimljus. men har kvar mina vanlig ljus i halvljuset och helljuset. Kommer det att påverka halvljuset o helljuset på någotsätt? Går de igenom besiktningen?

Alltså inget blått ljus nu utan xenon vitt.

MVH Nicke
Hur skulle det påverka halv/helljuset?
Har du bara vitt ljus så lär det inte vara några problem att få igenom.
Dimljuset behöver ju inte ens fungara. Fungerar det däremot så får det inte blända. Men det är väl knappast någon risk med dioder.

Nu skriver du inte vad du har för bil men det kan ju finnas risk för varning om trasig glödlampa. Dock tror jag inte det brukar vara några problem på just parkering och dimljus.
i parkeringsljusen är det helt lagligt, i dimljusen också, men du får fortfarande inte ha dimljus + halvljus på samtidigt, annars går det fin,fint=) Det ända du INTE får ändra till xenon är halvljuset eftersom du då måste ha automatisk nivåreglering, men helljus, och dimljus får du byta till xenon, och självkalrt får du ha dioder i parkeringsljuset också. :)
goransson89 skrev:Men helljus, och dimljus får du byta till xenon, och självkalrt får du ha dioder i parkeringsljuset också. :)
Är bilen helfordonsgodtjänd så får du enl lag inte ha xenon i helljuset.
Anell skrev:Låter ju skitbra ska ta o beställa direkt.

Har en c70-98. kommer de lysa att ja har en trasig glödlampa då?

MVH Nicke
byter du parkeringsljusen till dioder så finns det risk för det, men det finns motstång att köpa för en billig peng som motverkar det =)

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]