Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Demonterade vingen ,skruvarna rostiga och gick av :-(O)
Har nu ångrat mig totalt, vill inte ha den på igen, den som vill hjälpa mig med att fylla igen de 6 hålen jag har i bakluckan och spackla, slipa så det är färdigt för lack får vingen + betalning :P :P Luckan är väl glasfiber o vet inte vad man spacklar med ens :oops:
Bor i södra Stockholm, PMa eller maila mig isf.
Freddie

Tidigare idé: Gäller inte längre.....men belysningen funkar.
"Nu skall jag bara byta kabeln till belysningen men vågar man limma ?
Vad är det för lim ni brukar använda i så fall ? var inhandlar man detta ?
Det sitter någon sorts matta undertill på vingen dvs. det som legat mot luckan och nu till frågan, kan man limma direkt på denna ?
Det verkar som om vingen har levererats med denna matta, sitter så in i bängen gör den så jag vill helst bara limma direkt på denna och luckan ?
Vad tror ni ? Kommer den att sitta kvar eller far den åt fanders ?"
:-)-)
Senast redigerad av 2 wissel, redigerad totalt 0 gång.
av Xotica
Om du väljer att limma så finns det ju väldigt starka limtyper för denna sorts montage. läste lite på Zatzy.com om Plastic Padding Extreme vilket säkert klarar det du ska limma =)
Användarvisningsbild
av Nexus
bor du nära Realcar i sthlm så kliv in där och köp deras lim . Det sitter som berget och lossar inte i första taget.
Annars så använder vissa PL400. men jag föredrar karosseri lim som är svart.
av Xotica
Grammse skrev:bor du nära Realcar i sthlm så kliv in där och köp deras lim . Det sitter som berget och lossar inte i första taget.
Annars så använder vissa PL400. men jag föredrar karosseri lim som är svart.
Läste just om PL400 och det verkar ju vara ett superlim =) fäster till och med på våta underlag så det skulle jag definitivt köra med själv ifall jag behövde limma ngt.
Användarvisningsbild
av marcus86
sikaflex 400 limmar vi mycket med på jobbet :D vi limmar golv,skåpsidor,trä,plåt,mm jaa,vi limmar allt med det. det är det ända karroseri limm vi får använda för Volvo på vårat jobb.
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Har också använt sikaflex på mitt gamla jobb när jag byggde brandbilstankar. Vi fäste främst aluminium lister med det men även en det glasfiber delar. Och kan garantera att det sitter som :twisted: , ska man ha bort det får man nog använda sprängmedel. Fäste en magnet till mobilen i min gamla bil, när polaren som köpte den skulle bända loss den för att han skulle ha en annan modell där så följde en del av panel med :D
av Xotica
855glt-97 skrev:Har också använt sikaflex på mitt gamla jobb när jag byggde brandbilstankar. Vi fäste främst aluminium lister med det men även en det glasfiber delar. Och kan garantera att det sitter som :twisted: , ska man ha bort det får man nog använda sprängmedel. Fäste en magnet till mobilen i min gamla bil, när polaren som köpte den skulle bända loss den för att han skulle ha en annan modell där så följde en del av panel med :D
hehe det lät massivt =)
Användarvisningsbild
av wissel
Tack kompisar för tipsen, nu blir det lack o sedan montering igen, tappade hoppet ett tag..... :-)-)

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]