- tis 21 apr 2009, 11:05
#281413
Mina vinterdäck satt som tusan. Bultarna var inga problem, men att få bort hjulen var desto värre.
Fick köra med "däck-slungan" som jag fått tips om (svinga ett separat hjul, gummi mot gummi), ett par träffar så lossnade hjulen.
nu är frågan, det var ju riktigt rostigt och jävligt kring navet, det var första bytet på bilen i min ägo så jag gissar att tidigare ägaren (Bilia, suck) inte gjorde rent kring navet.
Ska man sandpappra bort rosten, eller borsta med stålborste? eller vad är lämpligt? Nu hade jag bråttom så jag torkade bara bort den lösa rosten med lite papper, och sen smetade på lite alu-pasta kring navet.
Tänkte göra om det lite noggrannare inom kort.
Tips?
Fick köra med "däck-slungan" som jag fått tips om (svinga ett separat hjul, gummi mot gummi), ett par träffar så lossnade hjulen.
nu är frågan, det var ju riktigt rostigt och jävligt kring navet, det var första bytet på bilen i min ägo så jag gissar att tidigare ägaren (Bilia, suck) inte gjorde rent kring navet.
Ska man sandpappra bort rosten, eller borsta med stålborste? eller vad är lämpligt? Nu hade jag bråttom så jag torkade bara bort den lösa rosten med lite papper, och sen smetade på lite alu-pasta kring navet.
Tänkte göra om det lite noggrannare inom kort.
Tips?
Mvh Martin
AKA Lobbysleeper™
Kör: V90CC D4 MY20
Tidigare Volvos: XC60 D4 R-Design MY17 / V70 2,5FT R-Design Polestar MY11 / V70II D5 Summum MY08
AKA Lobbysleeper™
Kör: V90CC D4 MY20
Tidigare Volvos: XC60 D4 R-Design MY17 / V70 2,5FT R-Design Polestar MY11 / V70II D5 Summum MY08