Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av ak84
Har problem med en massa vita prickar på motorhuven, de är inga stenskott. Tror jag fick prickarna efter att ha vart i fjällen. Kan skrappa bort dom med nageln, men får inte bort dom med hjälp av avfettningen eller med cleaner. Någon som vet vad det kan vara för prickar och hur man får bort dom?

//Anders
Användarvisningsbild
av Severin
ak84 skrev:Har problem med en massa vita prickar på motorhuven, de är inga stenskott. Tror jag fick prickarna efter att ha vart i fjällen. Kan skrappa bort dom med nageln, men får inte bort dom med hjälp av avfettningen eller med cleaner. Någon som vet vad det kan vara för prickar och hur man får bort dom?

//Anders
Har du nyligen vaxat bilen?
av ak84
När jag började kolla närmare på prickarna så ser det faktiskt ut som någon har stått nära bilen och sprutmålat, bad även min kollega kolla på de och han sa på en gång att det är färg. Så har nog inte fått det under fjällresan. Tips på hur man får bort färg från lacken?
Användarvisningsbild
av marcus86
ak84 skrev:När jag började kolla närmare på prickarna så ser det faktiskt ut som någon har stått nära bilen och sprutmålat, bad även min kollega kolla på de och han sa på en gång att det är färg. Så har nog inte fått det under fjällresan. Tips på hur man får bort färg från lacken?
använd MULTI Cleaner :D vet inte om du får tag på sånt, men sånt har jag på jobbet iaf :D det tar fan bort ALLT.

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]