Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:
CarMan skrev:
greeeken skrev:varför inte bara försöka svara på frågan?

Ja kör på continental contact sport 3
för att det inte finns ett däck som har alla egenskaper.
sen så kanske jag tycker att en egenskap är bra, men nån annan tycker det är en dålig egenskap
Nu får du nog allt ge dig.
Det vet vi att det finns.
Generellt när sånna frågor ställs så är det för normal körning ingen bankörning eller racing med mera.

OK. då köper jag ett lågfriktionsdäck (fuelsaver) som är tyst & har bra väghållning, o när det väl degnar så ska det ha bra "drenering" så jag inte får vattenplaning, sen är det ju ett pluss om det håller väldigt länge. Viktigt är också att det inte är vibrations känsligt, trots att jag kör på 225/45 17"

vad har du att rekomendera då?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja en befogad fråga kan ju i alla fall vara i vilken prisklass trådskaparen tänkt köpa däck.
Men i stället för att börja tjafsa om detta försöker vi hjälpa Xotica. Flyttar tråden till Bilvård styling och väghållning.
av Xotica
Tacksam för alla era svar så här långt. Greeeken förstod direkt hur jag menade, tacksam för det =) Hade det varit bankörning eller race så hade det garanterat stått i inlägget ngn stans =)

Tror Carman funderade för mkt bara så det blev lite tokigt=). Visst kan jag hålla med om att mitt inlägg var lite ospecat men tänker man till så förstår man precis som greeeken och de andra som svarat på vad de själva har och kan rekommendera för slags däck vad jag menade.

Ska kolla upp era däck och se vad det blir för ngt. Har ju 16" sommardäck på fälg idag, fast de däcken är väldigt slitna så det var i denna veva jag funderade på att gå upp till 17" istället.. kan lika gärna bli så att jag stannar kvar med 16" fälgarna .

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]