Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av sahlle
Tjena tänkte kolla lite om någon har lite erfarenhet av detta med att åka igenom besiktningen med tonade framrutor? Naturligtvis vet jag att detta inte är tillåtet enligt lag, men är det nån som vet att en viss grad av toning brukar accepteras?
Användarvisningsbild
av Ticken
Så vitt jag vet så får man inte ha någon som helst toning på rutorna fram, dom ger nerslag på allt.
Ja, förutom nån "list" i vindrutan förstås..

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Nexus
ibland slinker man genom med tonade framrutor men räkna inte med det,jag hade steg 2 på framrutorna och körde ner rutorna i botten sen plockade bort reglage paneln och drog den sämsta historien om trasiga elhissar men de lyste ner med ficklampa och såg att rutorna var mörka men skrev ingen anmärkning utan "bara "en notis om rutorna ej kontrollerade :roll:
Tonar du ljust runt om kan det nog vara lättare att få genom men enklast är att låta det vara otonat fram för slippa framtida problem
av lobbysleeper
Min förra bil, SAAB 9-3 hade ljusaste toningen på framrutorna.
På besiktningen verkade allt bra ända tills vi kom tillbaka efter "provkörningen", det sista han sa innan han gick in för att skriva ut protokollet var "- Och så rutorna då, ta bort solfilmen och kom sedan tillbaka"... doh!

Så antingen får man preparera bilen före besiktning, ta bort rutor / byta rutor / stänga av ev elhissar osv
Eller så struntar man in det helt enkelt även om det ser rätt snyggt ut med en lätt toning på framrutorna.

Nej motorn läcker nog inte avgaser. Ljudet &a[…]

PA12 Bränslerör

Hej Någon som vet vart man kan köpa br&[…]

sen kan man ju tolka media som om att affären[…]

Hur hänger man upp avgassystemet på 2.0[…]