Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr 76
Tjena!!!

Har en släkting som vill sälja sina R-fälgar (original), Pegasus tror jag de heter, med vinterdäck till mig då han nu har köpt en Audi Q7.

För det första:
Passar dessa fälgarna till min V70N-01 (2,4T)? Vad är det för ET på dessa? Måste jag köpa navringar i plast för att de skall passa?

För det andra:
Vad skall man betala för dessa?

Däcken och fälgarna har rullat som vinterhjul på hans förra V70R-04 och är i 17". Fälgarna är ifrån -04.
Jag vet inte vad det är för däckmärke, ålder på däcken eller hur många mm som är kvar. Då han är egen företagare så lär det vara märkesdäck och han byter däck ofta då han reser mycket så de är nog max 2 år gamla...

Vad skall man betala för dessa fyra fälgarna + däck. Har fått ett pris som jag tycker verkar vettigt så jag slår nog till :D , men vill ju höra med er vad som är rimligt :wink:
Det finns ju inte så många till salu på blocket i original R-fälg så några riktlinjer har jag inte fått.

Tacksam för svar....

// Mr 76
Hej!
För det första: Ja..! Dom passar rakt av (nästan) utan modifieringar. De enda är att du kanske får montera styrutslagsbegränsare så att inte hjulen tar i innerskärmen när du svänger.

För det andra: Vad har du fått för pris?
Mr 76 skrev:Tjena!!!

Jag skall få ge 2500:- för fyra R-fälgar (Pegasus original) 17" med 4 st vinterdäck i OK skick.
Jag tycker detta låter som ett bra pris, eller? :D

// Mr 76
KÖP!! Äkta R-fälgar är värda mera än 2500.
Tjena!!!

Igår var jag och hämtade däcken och fälgarna.

Ett av däcken hade små kantstötningar så att lacken hade släppt litegrann.

Däcken var OK, håller nog denna vintern. Två av däcken hade 5,5 mm kvar och de andra två hade 3,5 mm kvar, så dessa två får jag nog byta ut framöver. Däcken som sitter på är Nokian Hakkapelitta RSi (dubbfritt).

Då jag hämtade däcken på däckfirman som har förvarat dem under vintern så var de inte balanserade eller tvättade. Nämnde då detta till min släkting som hade påtalat detta till däckfirman att de skall vara balanserade och klara när jag hämtade dem.

Min släkting prutade då lite på priset så jag gav 2000 kr för dem och får balansera dem själv...

Blev väl ett rätt så hyffsat pris för 4 st 17" R-fälgar (Pegasus original) med Nokian Hakkapelitta, dubbfria däck :D

Nu till min fråga: Vad är det för färgkod på Volvos R-fälgar Pegasus. De är i den LJUSA varianten..... :?:

Tyvärr så har jag inte riktigt kunnat övertyga min fru då hon tycker att vi skall slänga på våra 16" dubbdäck istället då hon anser att det är säkrare att köra med dessa..... jag får jobba vidare på detta :wink:

// Mr 76
Tjena!!!

Var inne på Volvo i fredags och skulle köpa en färgstfiftspenna till mina R-fälgar. Säljaren sa att det skulle vara färgkod 938. Jag tycker att denna färgen är mera "glittrig" än vad mina fälgar är.

Vad skall det vara för färgkod till Pegasus (ljusa) R-fälgar? Man vill ju ha exakt samma färg...

Tacksam för svar....

// Mr 76

Nej motorn läcker nog inte avgaser. Ljudet &a[…]

PA12 Bränslerör

Hej Någon som vet vart man kan köpa br&[…]

sen kan man ju tolka media som om att affären[…]

Hur hänger man upp avgassystemet på 2.0[…]