Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av perhall
Har nyligen råkat ut för en skrapskada på en bakskärm på min V70 - är det någon som känner till en bra verkstad i Sthlm eller Gbg-området som kan spackla några små (mindre än 1 cm diameter) bucklor och lacka en bakskärm? Tänker på de metoder som sägs finnas nu för att enkelt fixa till p-skador av detta slag...
Trevlig helg
Per Hall
För bucklorna finns en firma som heter "Dentmaster" som ligger på Kungsholmen i Sthlm. Jag har själv inte anlitat dem ännu men var och pratade med dem om mina småbucklor. De verkade väldigt bra och trevliga. De har tekniker att få ut småbucklor utan att montera ned bilen och utan att behöva skada lacken.

Jag hade turen att springa på en kund som precis hämtade ut sin bil. Han var otroligt nöjd med resultatet!

Min bil har några småbucklor på alla dörrarna, bilen ägdes av en barnfamilj innan mig, och Dentmaster ville ha 600 kr/dörr. Ett mycket rimligt pris jämfört med att använda den konventionella metoden med spackel och omlackering!

Mvh
/Fred
Kolla http://www.alltrecond.se i Göteborg tagenevägen.

Jag var där idag och fixade en buckla på min ena framskärm, (skrapade mot backspegeln på en liten V70 i sommras).
Han masserade/tryckte ut den innifrån så nu synns ingenting. Tog 15min och kostade 600:- ink moms.
Tack för tipsen! Lacken är rätt ordentligt skrapad (dock ej under grundlacken) så det måste hur som helst vara en firma som kan lacka också. Det finns ju numera såna här metoder för snabblagning, "point paint" och vad de kan heta. Tänkte om någon har testat sådant!

PH

Nej motorn läcker nog inte avgaser. Ljudet &a[…]

PA12 Bränslerör

Hej Någon som vet vart man kan köpa br&[…]

sen kan man ju tolka media som om att affären[…]

Hur hänger man upp avgassystemet på 2.0[…]