Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Barkbiten skrev:jäklar vilken skillnad det blev! Har du skickat en bild till killen du köpte bilen av? han lär ångra sig nu ;-)
Hehe ja de blev ordentlig skillnad.. nä jag tänkte sätta på 18":arna och köra och hälsa på han en dag :)
Användarvisningsbild
av Barkbiten
BamZe84 skrev:
Barkbiten skrev:jäklar vilken skillnad det blev! Har du skickat en bild till killen du köpte bilen av? han lär ångra sig nu ;-)
Hehe ja de blev ordentlig skillnad.. nä jag tänkte sätta på 18":arna och köra och hälsa på han en dag :)
haha klockrent!

Jag köpten en 740 förut som var rätt risig, men med metallic lack. Invändigt hade den inte blivit tvättad sen nyköp typ...fullt av grus, hundhår, katthår, papper, kvitton, pennor, gammalt godis osv.

Tvättade bilen ett gäng gånger, och sen på med Sonax Flytande hårdvax vid varje nytvätt..och lite blankspray för listerna och kofångarna. Invändigt rengjorde jag varje liten milliimeter...använde pincett, tandpetare och bomullstoppar m.m.

Betalade ungefär lika som Du..ca 5.000 kr...han som sålde bilen hade inte lyckats hitta någon spekulant förutom mig..och jag ville egentligen inte ha bilen..men för fem tusen så gick jag med på det.

När han ett år senare fick syn på bilen blev han arg som ett bi. Inte direkt till mig, men jag hörde det på omvägar via andra. Att jag lurat honom, och att det var ett löjligt lågt pris för den fina bilen, han hade visat andra hur bilen såg ut nu och de sa att den hade du lätt fått 20-25k kr för...men det är lätt att vara efterklok med facit i handen.

Anledningen till att man köper något begagnat är ju oftast för att göra ett bra pris...och ibland för att man sett någon möjlighet som andra inte redan sett..det kallas att göra riktigt bra affärer :-)

Vet tex en affärslokal som var omöjlig att hyra ut, det var dålig försäljning där, ingen ville köpa. Men så plötsligt kom en större köpare och köpte både den lilla lokalen samt lokalen som låg på andra sidan väggen. Alla skakade på huvudet. Veckan efter rev den nya ägaren ner väggen mellan de båda lokalarna, och vips hade de den bästa lokalen i hela området..försäljningen sköt i höjden, och folk som inte sett denna möjlighet innan blev sura och en aning bittra (såklart) för det kunde ju ha varit de som gjort samma sak. Men ingen hade sagt till dem att det var ok att riva väggar.

Att se det speciella i det generella...det är en sann konst som entreprenör, och det är ju faktiskt precis det du lyckats med ovan :-) Fast hur bilens skick i övrigt är..det är ju en annan fråga :-)
Användarvisningsbild
av BamZe84
Hehe du har så jävla rätt i de du skriver... Jag köpte en volvo 740 med en ägare på 22mil... köpte för 5000 :- =) men de sålde ja inte den för direkt ;)
http://www.garaget.org/?car=112681
Användarvisningsbild
av Bosa
Funk skrev:Jag hör ju att släkt och vänner kommer billigt undan hos mig.... Men jag antar att 3500:- är för mer än bara polering + lackskydd.

/Thomas
3500:- är för rekond av utsidan, mao ord 3 steg inklusive lackskyddet samt behandling av plastlister samt glas. I Ösd tror jag de tar en tusenlapp till för samma behandling.

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]