Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
Som rubriken lyder, vad har ni för erfarenheter av detta däck?

För de paketpriserna på kompletta hjul (alu-fälg + däck) som alla "svenssons" får på Bilia, gäller endast vissa däckmodeller... Och den bästa modellen man kan få fälgarna med är just Hakka2, men modellen har ju två år på nacken...

De kunde fixa hem andra märken med, vi ville ju ha Michelin X-ICE som är årets bästa dubbade, men då handlade det om andra priser :( Ändå fast vi får 20% med Volvo-rabatt på däck från Michelin och GoodYear, så blir det i slutändan "dyrt" med komplett hjul jämfört med "svensson-erbjudandet"... Så vi funderar på detta erbjudande med fälg+hakka2. Däcket fick ju bra betyg då det kom, men hur står det sig mot konkurrenterna idag tro? Sen så är det Volvo's Polaris-fälg man får med 8)
Användarvisningsbild
av Loner
Ramon skrev: För de paketpriserna på kompletta hjul (alu-fälg + däck) som alla "svenssons" får på Bilia, gäller endast vissa däckmodeller... Och den bästa modellen man kan få fälgarna med är just Hakka2, men modellen har ju två år på nacken...
Hakka2 är väl ett rätt gammalt däck. Hakka4 har väl 2 år på nacken, Hakka2 fann väl långt innan detta däck :roll:

Men det är väl inget "dåligt" däck för det, Nordfrost 3 får ju fortfarande bra kritik även fast det funnits i evigheter och inte ens tillverkas i Sverige längre.

Men är priset helt okej, så varför inte provåka Hakka2 en säsong, tror inte att däcket är så himla dåligt, för precis som du säger, det var ju bra när det kom.

/L
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, är det så gammalt? Han i butiken chansade på 2år :???: Ja, iofs var det bra när det kom, men däckindustrin utvecklas fort den med, så jag vet inte riktigt... Ja, nordfrost 2 (friktion) har jag kollat på med, hade vi på vår 855:a och var mkt nöjda med det däcket. Så jag får se vad det blir :)
Senast redigerad av 1 Ramon, redigerad totalt 0 gånger.
av Noodles
Jag var i valet och kvalet nyss, beslutade mig för att testa Hakka4 (var inne på Nordfrost III först men..).
Huruvida det var ett klokt beslut återstår att se, detta blir mitt första par helt nya dubbdäck, har tidigare köpt nya odubbade till en Golf VR6Syncro.

Volvo här ville ha ca 3500:- per däck (med Icarus 16" alu).
Volvo i Hedemora tog ca 2200:- per däck (med Icarus 16").

Så det lönar sig att jaga runt lite! :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Noodles skrev:Jag var i valet och kvalet nyss, beslutade mig för att testa Hakka4 (var inne på Nordfrost III först men..).
Huruvida det var ett klokt beslut återstår att se, detta blir mitt första par helt nya dubbdäck, har tidigare köpt nya odubbade till en Golf VR6Syncro.

Volvo här ville ha ca 3500:- per däck (med Icarus 16" alu).
Volvo i Hedemora tog ca 2200:- per däck (med Icarus 16").

Så det lönar sig att jaga runt lite! :wink:
Även jag provar hakka4 i år, tidigare kört på Nordfrost3.
gav 1700 per däck (205x55x16), men då fick jag ingen fälg med, så jag tyckte du fick ett bra pris!

/L
Användarvisningsbild
av Ramon
Tänkte bara säga att vi valde Nokian HakkaPelitta 2 med Volvo Pulsar fälgar. Senare i vinter då det hunnit bli en hel del snö, så återkommer jag med hur bra de är.
Användarvisningsbild
av Ramon
Ramon skrev:Tänkte bara säga att vi valde Nokian HakkaPelitta 2 med Volvo Pulsar fälgar. Senare i vinter då det hunnit bli en hel del snö, så återkommer jag med hur bra de är.
Det har vart lite snö ett par dagar nu så jag har kunnat testa vinterdäcken :D (dessvärre är det nu några plusgrader sen några dagar, så snön har i princip smält och övergått till slask :( ) Jag är hittills väldigt nöjd med dem, greppar väldigt bra både i kurvor, uppförsbacke, vid inbromsning etc. På såväl snö, slask som is och när man väl tappar fästet så är det fortfarande relativt lätt att styra bilen. Så jag kan inget annat än rekommendera HakkaPelitta2-däck!
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]