Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av inqidink
Någon som har några åsikter eller erfarenheter av insektssvampar? Alltså en tvättsvamp av grövre material för att ta bort insektsrester med.
Repar den lacken om man går på för hårt??
av helldisk
Jag brukar köra med en vanlig disksvamp som man har när man diskar. Ena sidan är ju grov och den andra mjuk. Den grova sidan går asbra mot mygg och flugor på fronten, och inga repor blir det heller!!!
Användarvisningsbild
av Tomas88
helldisk skrev:Jag brukar köra med en vanlig disksvamp som man har när man diskar. Ena sidan är ju grov och den andra mjuk. Den grova sidan går asbra mot mygg och flugor på fronten, och inga repor blir det heller!!!
Va! Menar du de där små oftast gula svamparna med en sida som brukar vara grön och känns som typ stålull? Repar inte den?!
av helldisk
Tomas88 skrev:
helldisk skrev:Jag brukar köra med en vanlig disksvamp som man har när man diskar. Ena sidan är ju grov och den andra mjuk. Den grova sidan går asbra mot mygg och flugor på fronten, och inga repor blir det heller!!!
Va! Menar du de där små oftast gula svamparna med en sida som brukar vara grön och känns som typ stålull? Repar inte den?!
Jo, såna där svampskrubbar eller vad fan dom heter. MEN, dom gula med grön grov sida är det slipmedel i enligt den förpackning jag har. Jag använder dom gula med den vita grova sidan UTAN slipmedel!!! Och den funkar KANON, behöver inte ta i nåt knappt utan flugor o annat skit försvinner bara man drar förbi svampen utan något speciellt tryck! Och som sagt, inga repor blir det! Men se till att det inte är slipmedel på den grova sidan för då blir det ju garanterat repor! Testa får du se!!!
Användarvisningsbild
av Funk
Kökssvamp är till kök, och dom repar/mattar med 99% säkerhet billack... frågan är bara hur mycket.

Sonax insektssvamp, med en liten skvätt mild insektslösare pålagt innan fungerar mycket bra och är skonsam.

/Thomas
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]