Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av NCR
Noodles skrev:Va får man ge för en spruta med skaplig kvalitet?
Köper ni avfettning på dunk, eller på 1L flaskor, om dunk (eller annan större kvantitet) vart hittar man det?
Vill minnas att OKQ8 endast säljer 'tjär/asfaltsavfettningen' på 1L flaskor?!
Jag betalade 39:- för en spruta med mässingsmunstycke, och annars i plast. Håller säkert i vinter..:)

En dunk med kallavfettning köper jag också på Biltema för några tjugor, räcker också hela vintern.
av Noodles
Tack! :)
Användarvisningsbild
av ER
Vintertid någon mild avfettning ibland, helst så sent som möjligt undet vintern så skyddet inte förstörs i onödan, hellre en extra tvätt direkt efter saltbad :D
Vid vårskötsel är det OK:s avfettning på 4-5l dunk för typ 98kr jag kör jag med på bilar över midjelister, under eller som högst upp till rutors undre kant är det stark avfettning på 1l flaska för typ 30-40kr som gäller. Till fälgar som gått vintertid samt plåtfälgar som gått sommartid kör jag med mycket kraftigt avfettning som jag fått tag på via jobbet i 25l dunk gratis. Även inbrända bromsdammsrester rinner av efter 5 min så högtryckstvätten sen inte lämnar mycket kvar efter sig även om fälgarna aldrig rengjorts på 5 år tidigare. Dock så får mina Nebulareplikor riktigt fälgtvätt för ändamålet från Lahega.
av Teemu
Noodles skrev:Va får man ge för en spruta med skaplig kvalitet?
Köper ni avfettning på dunk, eller på 1L flaskor, om dunk (eller annan större kvantitet) vart hittar man det?
Vill minnas att OKQ8 endast säljer 'tjär/asfaltsavfettningen' på 1L flaskor?!
OKQ8 här säljar iaf kallavfettning på dunk - sen om det var 4 eller 5liters kommer jag inte ihåg just nu. Prislapp runt 100kr har jag för mig.
av Noodles
Ursäkta den kanske dumma frågan, men är de 'riktig' avfettning, eller nån miljövariant?
Har sett att OK´s miljöavfettning finns på 5L dunk.
Iofs gör man ER så kanske det räcker med tjärlösaren under listerna och miljövarianten på övriga ställen.

Tycker miljöavfettningen 'river' lite klent :)
av NCR
Noodles skrev:Ursäkta den kanske dumma frågan, men är de 'riktig' avfettning, eller nån miljövariant?
Har sett att OK´s miljöavfettning finns på 5L dunk.
Iofs gör man ER så kanske det räcker med tjärlösaren under listerna och miljövarianten på övriga ställen.

Tycker miljöavfettningen 'river' lite klent :)
Jo jag tänkte detsamma, men jag hittade inte en enda miljödekal på min dunk så jag får väl se. Billig var den i alla fall..:)

Hej igen. Ingen här som vet något om de[…]

3G släcks

Gjorde min senaste original service hos Volvo &A[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.

Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p[…]