Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Clint
sandberg skrev:Köp inte av Nordendäck i alla fall. De lyckades inte ens skicka rätt grejer.

Oseriöst säger jag...
Konstigt, vad beställde du?
Jag har beställt från dem två gånger nu med mycket goda resultat. Bara att rekomendera då priserna är mycket bra. Och troligen den enda (som jag vet) som även har verkstad.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Clint skrev:
sandberg skrev:Köp inte av Nordendäck i alla fall. De lyckades inte ens skicka rätt grejer.

Oseriöst säger jag...
Konstigt, vad beställde du?
Jag har beställt från dem två gånger nu med mycket goda resultat. Bara att rekomendera då priserna är mycket bra. Och troligen den enda (som jag vet) som även har verkstad.

Kan bara hålla med "Sandberg"!!!
Nordendäck är inte bra... och dom är otrevliga att ha o göra med!
Mina däck och fälgar tappade vikterna, men dom ersatte endast en del av summan det kostade att balansera om.
När jag mejlat dom angående fälgarna så har dom bara gett spydiga komentarer tillbaks. Fått helkonstiga svar som -"det är klart att 17" däck är känsligare för vibrationer..." fast jag beställt 15" fälg och däck.

Kan bara gratulera alla som fått rätt grejer av dom, men jag är då inte nöjd och skulle inte rekommendera dom för någon.
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag har ju själv köpt däck hos lite olika näthandlare tidigare, dels kompletta uppsättningar och lösa däck. Det var ett tag sedan, men inte vid något av dessa tillfällen har jag blivit missnöjd :) Rätt saker levererade samt inga konstigheter med balansering eller montering.

Men jag har sett att däckhandlare nu har fått sänka sina priser för att ha en chans att konkurrera med näthandlarna, så jag tror att man inte tjänar så mycket pengar(om man nu tjänar något) idag genom att handla på nätet som man gjorde för några år sedan :roll:
av lindström
Jag köpte ett par Wolfrace däck å fälg (sommar)

Tycker att dom är slarviga å stressade å gör pajas fel.. När jag kom hem så hade jag 2st fälgar med rätt bultindelning å 2st med fel...

Fick bara ersättning för soppan fram å tillbakas.. + ett snorkigt bemötande att jag minsan skulle ha kollat det själv.

Annars mkt bra priser där.
Användarvisningsbild
av Ambu
Lägger till lite info:

Tänk på när ni köper däck på nätet att kolla var dem är tillverkade, många nätbutiker köper däck tillverkade i Afrika osv, jag har sett tex GoodYear från Afrika som egentligen är ett Europeiskt däck (tillverkat i Tyskland), inte den bästa kvalitén precis.
En av anledningarna till att vissa nätbutiker kan hålla låga priser är just att däcken är tillverkade utom Europa (förutom Korea däck som Hankook osv.)

Fr.o.m 1 Mars i år har de flesta tillverkarna sänkt sina bruttopriser i Sverige, med Michelin i spetsen då, så många däckverkstäder kan hålla samma priser, och i vissa fall bättre priser än näthandlarna, och ger dessutom full service osv. Värt att kolla upp innan man ska handla, man kan ju tjäna några kronor på att kolla runt.

Tänk oxå på att däck köpta på nätet ska monteras, så lägg till den kostnaden och jämför med däckverkstaden.

Frågor på detta? (Kajan)

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]