Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Xorlon
Är ute efter ett par nya fälgar till min 850 95a, o undrar lite vad som passar att kasta på.

Såg en intressant annons med fälgar från en Volvo v70-01, o då är det frågan om de passar på min bil rakt av? Bild
Vad är det för modeller som generellt passar rakt av att sätta på?

Mvh Björn
Användarvisningsbild
av Funk
Rent fysiskt så passar de flesta, de som du har på bilden ovan hade jag ett tag på min 850 -97, dom tar dock i innerskärmarna en aning vid fulla styrutslag om du har otur.

/Thomas
av Xorlon
Nu blev dessa fälgar sålda innan jag fick tag på personen, men jag står fortfarande lite undrande till vad för fälgar som man kan sätta på på en 850 95a, det är ju inte bara bultmönster som avgör som jag förstått, utan även centrering av fälg..

Som i en annons "Fälg JCL 700 Multispoke 8x18 5/108 Et45 Nav 65,1 Passar Volvo V70N, S60, S80, V50/S40 med flera"
Där är det centrum nav på 65,1 (vad det nu innebär ??:-/ ) Vad är det för värden på 850n, o hur stora marginaler har man?

O hur stora fälgar kan man ha utan att det innebär att däcken tar i någonstans? (om det även beror på profil så kan d vara en bra sak att veta också=))

Mvh
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har själ aldrig kört med större fälg än 7,5x17 och ET 43 på 850 så jag vet inte var maxgränserna går..
Men du har 65,1 nav så det borde passa.. Marginalerna är för övrigt noll när det gäller centrumhålet ! Antingen rätt storlek eller också får man har navringar som anpassar storleken. Många eftermarknadsfälgar har stora navhål fär att passa fler bilar, man kör då med navringar för att anpassa till rätt bil...

/Thomas

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]