-  ons 20 mar 2024, 13:54
					 #1573674
						        
										
										
					
					
							Mina bilar lyfter jag i framvagnsbalken resp. bakaxeln på.  V70in lyfter jag t om arslet på dragkroken med, för att jag är lat och domkraften är otymplig. Pallbockar slarvar jag med vid endast däckbyte. Har ryobis 400nm 'knackare som duger gott och väl. 2-3 ugga-duggas vid åtdragning, känner efter med dragskaft på alla bultar så dom sitter sist. Körde många, många år med endast handkraft(dragskaft).
Behöver inte vara så jävla komplicerat att byta hjul. Enda man lär vara vaksam med är vart man lyfter. Axlar och dess infästningar är säkra kort. Likaså länkarmar och givetvis balkar, men balkar existerar ju typ knappt längre(synligt) och kan vara snudd på omöjliga att hitta utan att hissa upp bilen först .
.
					
										
					  															  										 
					 
					 
					  					                Behöver inte vara så jävla komplicerat att byta hjul. Enda man lär vara vaksam med är vart man lyfter. Axlar och dess infästningar är säkra kort. Likaså länkarmar och givetvis balkar, men balkar existerar ju typ knappt längre(synligt) och kan vara snudd på omöjliga att hitta utan att hissa upp bilen först
 .
.


 Tänkte som sagt lyfta S60, V60 och V40 men man vet ju aldrig, kan ju vara fördelaktigt med en som lyfter lite högre. Många recensenter skrev gott om den kraftigare men att den var väldigt tung, det spelar ingen roll personligen. Hur är det däremot med vikten dom klarar av? 2 vs 2,5 ton. Är det lika bra att välja den starkare?
 Tänkte som sagt lyfta S60, V60 och V40 men man vet ju aldrig, kan ju vara fördelaktigt med en som lyfter lite högre. Många recensenter skrev gott om den kraftigare men att den var väldigt tung, det spelar ingen roll personligen. Hur är det däremot med vikten dom klarar av? 2 vs 2,5 ton. Är det lika bra att välja den starkare?
 
  Själv kör jag alltid bil-vilandes-på-pallbockar och domkraften upphissad mot bilen. För det händer ju att pallbockar kollapsar också, så då är det bra med det extra skyddet från domkraften så man hinner undan! Lägga ett hjul under/i närheten där man jobbar är också smart, då blir man inte totalt krossad iaf om det värsta skulle hända.
 Själv kör jag alltid bil-vilandes-på-pallbockar och domkraften upphissad mot bilen. För det händer ju att pallbockar kollapsar också, så då är det bra med det extra skyddet från domkraften så man hinner undan! Lägga ett hjul under/i närheten där man jobbar är också smart, då blir man inte totalt krossad iaf om det värsta skulle hända.
 - By Xanthopteryx
 - By Xanthopteryx - By FyoDisco
 - By FyoDisco