- ons 20 mar 2024, 13:54
Mina bilar lyfter jag i framvagnsbalken resp. bakaxeln på. V70in lyfter jag t om arslet på dragkroken med, för att jag är lat och domkraften är otymplig. Pallbockar slarvar jag med vid endast däckbyte. Har ryobis 400nm 'knackare som duger gott och väl. 2-3 ugga-duggas vid åtdragning, känner efter med dragskaft på alla bultar så dom sitter sist. Körde många, många år med endast handkraft(dragskaft).
Behöver inte vara så jävla komplicerat att byta hjul. Enda man lär vara vaksam med är vart man lyfter. Axlar och dess infästningar är säkra kort. Likaså länkarmar och givetvis balkar, men balkar existerar ju typ knappt längre(synligt) och kan vara snudd på omöjliga att hitta utan att hissa upp bilen först .
Behöver inte vara så jävla komplicerat att byta hjul. Enda man lär vara vaksam med är vart man lyfter. Axlar och dess infästningar är säkra kort. Likaså länkarmar och givetvis balkar, men balkar existerar ju typ knappt längre(synligt) och kan vara snudd på omöjliga att hitta utan att hissa upp bilen först .