Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Tvättar alltid dukar efter användning och packar sedan ner allt i denna väska igen:
Bild
Men vilken smidig liten väska! I dagsläget har jag en stor plastlåda i bagaget med både hink och andra medel samt verktygsväskan. Tar ganska stor plats och med go -bagen (ja, vi har en sån i bilen också ifall man typ kör av vägen, någon gör illa sig eller att zombierna kommer :wink: ) så är bagaget i en V70N helt plötsligt ganska litet.

Jag ska införskaffa en tvätthandske efter tips. Blir de tunga när den är vattenfylld? Något märke/sort som inte luddar som rekommenderas?
Funk skrev:
Perra83 skrev:Jag har stora plastbackar med lock från typ Clas Ohlson. Har både torkdukar, glasdukar, putsdukar mm.
Lägger använda dukar i tvätthinken och kör hem. Tvättar alltid efter användning i maskin 40-60° med flytande tvättmedel utan parfym.

Tar bara med det ja tänkt använda till tvätthallen. Har alltid två tvätthinkar så nog finns det plats. Välj något annat än tvättsvampar vid tvätt. Ullvante eller microfibervantar skapar mindre tvättrepor.
Jag gör nästan likadant, och det gäller även rekommendationer på ullvante i stället för svamp.
Alla putsdukar används bara en gång innan de tvättas, men torkdukar och glasdukar kan jag faktiskt låta torka och använda igen.

Att låta våta dukar ligga i plastpåse ger ju alltid risk för mögel om mans skulle glömma dem några dagar...

/Thomas
Ja, det där med mögel är väl alltid en risk, oavsett transportsätt. Har dock hittills endast glömt påsen en gång och kom på det typ 0030 i sängen när man inte kunde sova så blev tvungen att gå ut och hämta den och hänga på tork tills nästa tvättid...
Användarvisningsbild
av Funk
Jag ska införskaffa en tvätthandske efter tips. Blir de tunga när den är vattenfylld? Något märke/sort som inte luddar som rekommenderas?
Välj lammull, personligen har jag köpt lite billigare varianter på nätet och dom fungerar kanon lika bra som dyrare, men Flexipads handske av merinoull är allt bra trevlig... (finns hos t.ex Bollnäs bilvård)
Välj med tumme, dom blir lite tyngre än svamp och då är det bättre med tumme så dom inte halkar av på grund av tyngden.

/Thomas
Från tvätthallen och hem hänger dom i hundburen på tork, tvätthanskarna åker in i tvättmaskinen och diamantduken hängs upp på tork hemma. Sedan packas allt ner i en likadan väska som Grillchips har och ställs ut i bilen igen, redo för nästa tvätt. :)
Ja jag får ju tacka herr lindeborg för tipset av väskan! Drygt 300kr på eBay finns de för. Såhär ser de ut placerade i bagaget, tar inte nämnvärd plats. Storleken är perfekt för att få med det viktigaste om lusten faller på lite spontant.
Bild

Tack för tipset Funk! Får leta efter en sådan när det är dags! :)
Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]