- tor 11 aug 2016, 18:25
) så är bagaget i en V70N helt plötsligt ganska litet.
Jag ska införskaffa en tvätthandske efter tips. Blir de tunga när den är vattenfylld? Något märke/sort som inte luddar som rekommenderas?
grillchips skrev:Tvättar alltid dukar efter användning och packar sedan ner allt i denna väska igen:Men vilken smidig liten väska! I dagsläget har jag en stor plastlåda i bagaget med både hink och andra medel samt verktygsväskan. Tar ganska stor plats och med go -bagen (ja, vi har en sån i bilen också ifall man typ kör av vägen, någon gör illa sig eller att zombierna kommer

Jag ska införskaffa en tvätthandske efter tips. Blir de tunga när den är vattenfylld? Något märke/sort som inte luddar som rekommenderas?
Funk skrev:Ja, det där med mögel är väl alltid en risk, oavsett transportsätt. Har dock hittills endast glömt påsen en gång och kom på det typ 0030 i sängen när man inte kunde sova så blev tvungen att gå ut och hämta den och hänga på tork tills nästa tvättid...Perra83 skrev:Jag har stora plastbackar med lock från typ Clas Ohlson. Har både torkdukar, glasdukar, putsdukar mm.Jag gör nästan likadant, och det gäller även rekommendationer på ullvante i stället för svamp.
Lägger använda dukar i tvätthinken och kör hem. Tvättar alltid efter användning i maskin 40-60° med flytande tvättmedel utan parfym.
Tar bara med det ja tänkt använda till tvätthallen. Har alltid två tvätthinkar så nog finns det plats. Välj något annat än tvättsvampar vid tvätt. Ullvante eller microfibervantar skapar mindre tvättrepor.
Alla putsdukar används bara en gång innan de tvättas, men torkdukar och glasdukar kan jag faktiskt låta torka och använda igen.
Att låta våta dukar ligga i plastpåse ger ju alltid risk för mögel om mans skulle glömma dem några dagar...
/Thomas
Volvo v70n 2,4t BSR Steg 3 -03