Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hade ett stenskott ca 8x8mm på min dörr som jag lät billackeraren ta när bilen va inne i veckan, han la i lack och klarlack sen slipa och polerade och det syns i princip inget alls. Har duttat i på den andra bilen på några ställen och det ser verkligen inte lika bra ut.
Där mitt finger är var skadan, svårt att få på bild men i alla fall.
Bild
StefanN skrev:Hade ett stenskott ca 8x8mm på min dörr som jag lät billackeraren ta när bilen va inne i veckan, han la i lack och klarlack sen slipa och polerade och det syns i princip inget alls. Har duttat i på den andra bilen på några ställen och det ser verkligen inte lika bra ut.
Där mitt finger är var skadan, svårt att få på bild men i alla fall.
Bild
Ok vad betalade du för det?
Angående slipa och polera, jag hade några pyttesmå stenskott på huven som jag skulle fixa men kort och gott slutade det med att jag fick alldeles för mycket klarlack efteråt och det blev en liten fläck av klarlack. Går det att bli väck med den eller är det bara damage control som gäller? Och hur i sådana fall?
Schmoyoho skrev:Angående slipa och polera, jag hade några pyttesmå stenskott på huven som jag skulle fixa men kort och gott slutade det med att jag fick alldeles för mycket klarlack efteråt och det blev en liten fläck av klarlack. Går det att bli väck med den eller är det bara damage control som gäller? Och hur i sådana fall?
Jag har själv lyckats att få små öar av klarlack efter jag har duttat i lite för mycket klarlack. Brukar våtslipa bort överskottet och maskinpolera efteråt, det är rätt svårt att se, men letar jag noga så kan jag se rester av slipandet som jag inte har fått bort helt.
Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]