- mån 01 aug 2016, 10:40
En kort fråga men jag hör olika saker från olika håll. Först S80 2007: I vida står det man ska ha silikonfett i ändarna på beläggen där de glider mot oken och inte röra glidpinnarna. Andra säger man ska använda silikonfett även på glidpinnarna för att förhindra kärvning och någon sa att man även skulle köra kopparpasta både på beläggens baksida såväl som på glidpinnarna. Här är jag lite osäker eftersom jag har för mig just metallpasta inte hade på glidpinnarna att göra men att det skulle vara bättre än silikonet för gummit?
Så vad ska jag köra och var? Behöver det vara högtemperaturtåligt? Det bästa OKQ8 hade när jag skulle ta i tu med 360:ns klossar var hjullagerfett som tålde "120°C och temperaturspikar upp till 250°C". Eller duger vilket silikonfett som helst eller valfri metall-/metallfri pasta? CRC metallfri pasta föreslog någon annan.
Så vad ska jag köra och var? Behöver det vara högtemperaturtåligt? Det bästa OKQ8 hade när jag skulle ta i tu med 360:ns klossar var hjullagerfett som tålde "120°C och temperaturspikar upp till 250°C". Eller duger vilket silikonfett som helst eller valfri metall-/metallfri pasta? CRC metallfri pasta föreslog någon annan.