Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Nojden
Råkade tyvärr köra in i ett betongfundament som satt runt ett träd vid en parkering utomlands - såg inte skiten och är inte van vid att trädstammar kläs in med betong och parkeringen var trång och jag var trött....
Hursomhelst så repade jag bakre delen av sidokjolen på vänster sida ganska rejält - typ en 15-20 cm lång och 1-2 cm bred fåra skrapades upp och ser allmänt ful och irriterande ut.
Bilen är en svart V70 -11 och i övrigt väldigt fin. Tänkte att detta borde man kunna snygga till själv, eller?
Kom gärna med tips och råd....
Kanske bättre att lämna över eller försöka hitta beggat?
Användarvisningsbild
av sthlm
Fixade 4 hål och repor i bakre kofångaren på min bil med en tub PP100 Plastic Padding, slipkloss, slippapper och sprayburk från volvo.
Tog en timme men det blev så bra det kan bli om man inte monterar ner och lämnar in.
Inget som syns om man inte vet om att det var en skada just där.

En tub PP100 Plastic Padding 70:- från Classe
Våtslippapper 10:- styck på Mekonomen + en kloss
Volvos bättringsfärg 239:-

Edit!
Du skriver plastlist? Är det den släta plasten på kofångaren eller en list vi pratar om?
Bilagor
Untitled.png
Untitled.png (860.46 KiB) Visad 370 gånger
av Nojden
Låter som min kopp te - behöver inte få det osynligt, men gärna så det inte syns jättetydligt. Tror faktiskt jag har alla grejer hemma, möjligen att jag får skaffa ny plastic padding.
Listen som skadats är just en list, eller "sidokjolen" som det kanske heter. Den bakre delen närmast bakhjulet, under höger bakdörr (skrev nog vänster, men menade höger). Repan är grov och delvis igenom lacken vilket lyser rejält på en i övrigt svart bil.
Det där man läst om värmepistol - det är väl inget att tänka på i detta fallet?

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]