Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Jag är inte helt enig med lindfalas, jag köpte en lägenhet av en storrökare för ett antal år sedan och körde med 10 tallrikar med ättika över ett par dygn med väldigt gott resultat.. Nu var det iofs inte mycket textilier i lägenheten, men resultatet gjorde att jag i alla fall skulle prova. Och ättikan lämnar inga luktspår efter sig om du inte spiller.
Det finns (fanns?) en spray som heter OdorX som faktiskt också funkar ganska bra vid äckliga lukter, men det beror givetvis på mängden..

/Thomas
av Lindfalas
Funk skrev:Jag är inte helt enig med lindfalas, jag köpte en lägenhet av en storrökare för ett antal år sedan och körde med 10 tallrikar med ättika över ett par dygn med väldigt gott resultat.. Nu var det iofs inte mycket textilier i lägenheten, men resultatet gjorde att jag i alla fall skulle prova. Och ättikan lämnar inga luktspår efter sig om du inte spiller.
Det finns (fanns?) en spray som heter OdorX som faktiskt också funkar ganska bra vid äckliga lukter, men det beror givetvis på mängden..

/Thomas
Som sagt tar det bara ytan och ja det blir en ättikadoft, även om den är mycket mild i en lägenhet.
Tänkt dock på att textiler suger in sig alla sorters lukter och är svåra att plocka bort. Det är ju rester av t.ex. röken som sitter fast i fibrerna som luktar. ÄVen om du tvättar några kan denna lukt sitta kvar.
Ozonet bryter ner detta och neutraliserar det totalt.
Finns inget annat som är så effektivt.

OdorX funker tillfälligt.. även det döljer doften med annan doft, tillfälligt.
Men det finns bara en sak om man verkligen vill ha ut dålig luft. och det är ozon behandling. Inget annat är i närheten av det.
Tro mej. Det har inget med att jag gör det, utan att det är ett faktum.
Det är den annledningen det finns, trots det inte är så trevligt när man gör behandligen.

Men självklart kan man prova med ättika och andra saker, men jag r ganska övertygad att lukten kommer tillbaka.

Greetz
Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hej, Min bil dog för nån vecka sedan n&[…]

Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]