Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Swedhawk
Hej
Det böjar att bli dags att vaxa V40:an och jag undar viket vax som är bäst i rimliga prisklasen till en vit V40?

Mvh

Swedhawk
Användarvisningsbild
av Loner
Finns massa bra vaxer, alla har sin egen favorit..

Men t.ex Sonax Flytande hårdvax finns på vilken mack som helst, och är lättarbetat och funkar bra.

/L
av NicklasO
Jag rekomenderar Smartabs prylar då jag arbetar med dem och är mkt nöjd.

Sonax flytande hårdvax brukar man överge rätt snabbt när man börjat prova lite andra prylar.

Jag rekomenderar starkt att du köper en subbeltrissig oscillernade maskin, som du med en bra vaxpolish och bra trissor kan plocka tvättrepor med och få till en mkt bra yta.

Har gjort en liten guide när jag polerar en audi 100 med oscillerande maskin, dock först med en rubbing.

http://www.pingens.se/forum/viewtopic.php?t=16

Lycka till.
av LOTEZ
Kompisen är billackerare/rekondare sen 6år..
han kör med "Mc guiers"
sjukt bra grejer tydligen
av NicklasO
LOTEZ skrev:Kompisen är billackerare/rekondare sen 6år..
han kör med "Mc guiers"
sjukt bra grejer tydligen
Meguiars:)
Dom har bra prylar, men vi bytte ut dem mot autosmart.

MVH/
Användarvisningsbild
av ER
Har varit mycket nöjd med Lahega Hardwax 35 ur den blåa serien, kostar 209kr/litern och räcker hur länge som helst.
Kommer dock gå över till Menzerna Sealing Wax för 299kr/litern på dom bilar jag kör underhåll på förutom min egen och det som mellanbehandling ovanpå PPS tidigare med numer antingen R2000 ,CTI eller Silver One.
Som jämförelse kan man säga att Sonax kostar 99kr/250ml, dvs 396kr/litern och betydligt dyrare än nämda och inte ens spelar i samma division var det gäller hållbarhet eller egenskaper.
Så dyrare med riktiga grejor blir det ju inte direkt.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Hej

lägg ett bra lackskydd istället t ex lahegas brightgurad 37.
Visserligen är det tvåkomponent men det håller enligt lahega ca 12 månader och så lång hålbarhet har oftast inte ett vanligt wax.

Men om du nu vill ha ett bra wax så håller jag med föregående talare.

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]