Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Hej!

Någon som provat Bilias glasbehandling? Rätt bra pris med Bilia-kort.
https://www.bilia.se/bilglas/glasbehandling/
Funderar lite på hur den står sig mot Aquapel, PPS och liknande som man lägger själv. (har testat en hel del olika på 2 tidigare bilar)
Någon som vet märke på produkten de använder?

Om man räknar in frakt, arbete och tidsåtgång så är det ju inte så stor skillnad mellan att göra det själv eller låta de göra det.
Samt betydligt smidigare att bara lämna över bilen till dem.
Jag har inte heller tillgång till eget garage, så lite omständigare att göra det själv med.
Volvo säljer glasbehandlingsmedel som ser likadan ut som Aquapel. Sidorutorna fram är behandlade från fabrik (WRG glas) sitter en symbol med nån vattendroppen på glaset.

Lovar dom 12 mån hållbarhet är det inge trams dom använder. 400kr är inga pengar.

Aquapel kommer jag ta på min vindruta. Upplever den som lite bättre än PPS. PPS tar ja på sidorutorna och på takluckan och backspeglarna.
Perra83 skrev:Volvo säljer glasbehandlingsmedel som ser likadan ut som Aquapel. Sidorutorna fram är behandlade från fabrik (WRG glas) sitter en symbol med nån vattendroppen på glaset.

Lovar dom 12 mån hållbarhet är det inge trams dom använder. 400kr är inga pengar.

Aquapel kommer jag ta på min vindruta. Upplever den som lite bättre än PPS. PPS tar ja på sidorutorna och på takluckan och backspeglarna.
Okej, ja läste lite om att de var behandlade från fabrik. Men är väl inte i klass med glasbehandligarna man läggger själv?

Kanske blir att prova hos dem först, Aquapel senare om man inte är nöjd. :)
Det som Bilia säljer ÄR Aquapel.
Då det är så enkelt att göra själv hade jag köpt Aquapel till vindrutan och 2st BBV glasbehandling till övriga rutor.
Daniel73 skrev:Det som Bilia säljer ÄR Aquapel.
Då det är så enkelt att göra själv hade jag köpt Aquapel till vindrutan och 2st BBV glasbehandling till övriga rutor.
Okej, då lär det vara samma de lägger på rutan med.
Tycker dock att det kan vara värt 395 kr för att de gör allt åt mig, spara lite tid och arbete och slipper låna lokal av kompis.
Kollade faktiskt med dem idag och om de hann så skulle de lägga på det på rutan innan jag hämtar den imorgon vid 13.
Hinns de inte var det dåligt med tider på ett tag, så då kanske jag får ta och göra det själv istället. :)
Lemerok skrev:
Daniel73 skrev:Det som Bilia säljer ÄR Aquapel.
Okej, då lär det vara samma de lägger på rutan med.
Tycker dock att det kan vara värt 395 kr för att de gör allt åt mig, spara lite tid och arbete och slipper låna lokal av kompis.
Kollade faktiskt med dem idag och om de hann så skulle de lägga på det på rutan innan jag hämtar den imorgon vid 13.
Hinns de inte var det dåligt med tider på ett tag, så då kanske jag får ta och göra det själv istället. :)
Ja, har du inte tillgång till uppvärmt garage är det nog smidigast att låta dom göra det åt dig.
Jag hade inne min bil för två veckor på Bilia för glasbehandling i samband med kampanj för installation av ny mjukvara - är nöjd med resultatet. Personlig tekniker gjorde jobbet medan jag väntade.
Hanzon skrev:Jag hade inne min bil för två veckor på Bilia för glasbehandling i samband med kampanj för installation av ny mjukvara - är nöjd med resultatet. Personlig tekniker gjorde jobbet medan jag väntade.
Ok, vad bra. :)
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lut[…]

Ja att de nya beläggen hänger upp sig p&[…]

Sådan oxid kan även uppstå p&arin[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Teslas SuC i Töre var bortgrävd (var f[…]