Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#413010
Ganska liten kaross till en V8.....japp det är en S40 ! Byggd på Volvo PV som någon form av testbänk och visad tillsammans med en massa entusiastbilar ägda av Volvos personal.
Bild
Allt från Fiat 500 till nya Ford GT40 visades en lunch på Volvo PV:s parkering, av entusiastiska Volvoanställda, för andra anställda.

/Thomas
Användarvisningsbild
av crumpets
#413037
Ser framtung ut 8) Men jävlar vad ballt.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#413124
Jaha då vet man vad nästa projekt på bilen blir :P :wink:
Användarvisningsbild
av StringerBell
#413186
Audi får ju samma problem när de skall klämma i V8:or i sina S4:or. De har/hade en speciellt kompakt V8 får detta ändamål.
Användarvisningsbild
av Funk
#413254
StringerBell skrev:Audi får ju samma problem när de skall klämma i V8:or i sina S4:or. De har/hade en speciellt kompakt V8 får detta ändamål.
Problemet för alla Audi är att dom har motorn på längden och får därmed montera motorn väldigt långt fram och/eller ganska högt.

Jag kan väl nämna att på samma träff fanns det en första generationens BMW M3 med en V10 från M5...där var det också trångt...

/Thomas
av dimster
#455230
Kul att byta tändstift på den där...., vill ha en ändå :lol:
av volvo944gl
#463183
fan vad fräckt. men är det inte dax att släppa s40, och gå vidare i tekniken? hur många olika modeller har dom gjort? 3?
nej släpp den! kom fram med en bättre bil! =) haha
Användarvisningsbild
av crumpets
#463959
volvo944gl: Det är väl inte riktigt så det funkar här i världen.
De flesta tillverkare kör modellserier som de uppdaterar med helt ny modell->facelift med jämna mellanrum.
Titta bara på t.ex. 3-serie, passat, golf, IS, a4, a6, osv.

Samma namn men totalt helt från grunden ny bil då och då. Det är helt enkelt beteckningar på en storleksklass och inget mer.
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]