- ons 27 feb 2019, 15:24
Kanske dags och fixa en egen underavdelning för Polestar i forumet ?
Moderator: Moderatorer
Anmg skrev:Verkar tyvärr som att 399 versionen är iallafall 2 år bort.Någonting skrev:Då tycker jag det nästan är rätt ok faktisk! Blev lite sugen nu.Anmg skrev: ↑ons 27 feb 2019, 13:44 Var det inte 59900?39900 är startpriset. 59900 är för AWD (inklusive något premium-paket med panorama-tak).
Får hoppas det inte är en papperslansering utan att det kommer gå att få en bil (läs tesla 3, 2-3 års väntetid).
para skrev: ↑ons 27 feb 2019, 15:01 Man valde bara färg och om man skulle ha performancepaketet eller inte. Jag tog det inte.Okej!
Står inget om pris. Bara från 59990 euro. Går säkert ändra spec senare, nu handlar det om att få plats i kön.
Depositionen är fullt återbetalningsbar om man ångrar sig.
För Tesla model3 var det också deposition flera år i förväg men nu är det ju omgående leverans för alla så den köplatsen hade ju kvittat.
McDonald skrev:Kanske dags och fixa en egen underavdelning för Polestar i forumet ?+1 på den.
Lövet skrev:Om den faktiskt kommer kosta 39900 på riktigt med rimlig utrustning (till skillnad från Tesla 3 som har helt löjliga tillvalspriser som kompensation) så har nog Volvo en vinnare av stora mått.Får nog lägga till moms på det där också. Samma för 599 modellen.
dfa skrev:Den billigare blir inte bara med mindre batteri.. Det blir också utan AWD (Alltså ingen dual motor). Troligen diverse andra saker dom kryddar den dyrare med nu första året som kanske inte är med i grundpriset på den billigare sen heller.
Jo, har svårt att se att den verkligen kommer att bli så billig, det är 200 tusen billigare för ett mindre batteri (?)
Det enda rimliga är väl att XC40 BEV går att köpa samtidigt och till en liknande eller mindre peng i så fall.
Volvo måste ju ha något likvärdigt prismässigt att säja. Vem kommer att köpa en S60 t.ex?
Hade beställt en P2:a idag om den gick att få för 399.
stevvee skrev: Får nog lägga till moms på det där också. Samma för 599 modellen.I Europa till skillnad från USA så anges priser oftast ink moms.
joel80 skrev:Moms för ett visst land ja. Ej Sverige och det ser vi ju kring andra märken också. Kan nog säkert räkna med närmare 700 i svensk valuta för 2an. Men det är min gissning.stevvee skrev: Får nog lägga till moms på det där också. Samma för 599 modellen.I Europa till skillnad från USA så anges priser oftast ink moms.
stevvee skrev:Ja det kunde man ju ge sig på. Men det är nog naivt att tro att priserna ska sjunka så snabbt. Batteriet kostar fortfarande och nyutveckling ska skrivas av.Lövet skrev:Om den faktiskt kommer kosta 39900 på riktigt med rimlig utrustning (till skillnad från Tesla 3 som har helt löjliga tillvalspriser som kompensation) så har nog Volvo en vinnare av stora mått.Får nog lägga till moms på det där också. Samma för 599 modellen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
.. undrar om man kan pressa ut drivknuten genom […]