Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#462541
Man kan inte på ett enkelt sätt säga att det är på det ena eller andra sättet på Volvos AWD system... i normaldrift är bilen 100% framhjulsdriven, men krävs det så skickas kraft steglöst över till bakhjulen.
För övrigt så är det inte en ny C30, utan bara ett specialbygge.

/Thomas
av volvo944gl
#463181
ja att det är ett specialbygge de vet vi. skulle dom börja sälja dessa, skulle nog volvo få sålt mååånga... och det är synd att det inte är en riktig awd. varför tar dom inte in audi och låter dom bygge awd?
Användarvisningsbild
av ThomasT
#463186
volvo944gl skrev:ja att det är ett specialbygge de vet vi. skulle dom börja sälja dessa, skulle nog volvo få sålt mååånga... och det är synd att det inte är en riktig awd. varför tar dom inte in audi och låter dom bygge awd?
Det är inget fel på haldexen. Det går att få den att uppföra sig riktigt trevligt.

Haldex har ju tagit fram en "sport" modell ihop med http://www.ace-competition.com det borde gå att gör något liknande på en Polestar bil.


.
av viktore
#495994
Funk skrev:
ThomasT skrev:Volvo/Polestar var på Nurburgring förra helgen med C30'in och testade. Detta kan betyda att det testas inför produktion...

.
Risken är nog tyvärr absolut obefintlig....


/Thomas

PS. The Stig körde den i början på oktober, vi får se hur det gick under nästa säsong av TopGear.
Avsnittet med C30 Polestar sänds i England nu på söndag, Topgear S16 avsnitt 3.
Har förövrigt snappat upp flera oberoende rykten som gör gällande att serieproduktion är nära förestående... hoppet lever.
av Forssen
#496414
viktore skrev:
Funk skrev:
ThomasT skrev:Volvo/Polestar var på Nurburgring förra helgen med C30'in och testade. Detta kan betyda att det testas inför produktion...

.
Risken är nog tyvärr absolut obefintlig....


/Thomas

PS. The Stig körde den i början på oktober, vi får se hur det gick under nästa säsong av TopGear.
Avsnittet med C30 Polestar sänds i England nu på söndag, Topgear S16 avsnitt 3.
Har förövrigt snappat upp flera oberoende rykten som gör gällande att serieproduktion är nära förestående... hoppet lever.
Skulle vara riktigt häftigt att ha en sådan bil, undrar vad den drar milen.. :D
Användarvisningsbild
av ThomasT
#496515
Det vart ingen Stig körning i programmet. Dock verkarde de andra gilla bilen skarpt.

.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#497035
Forssen skrev:Skulle vara riktigt häftigt att ha en sådan bil, undrar vad den drar milen.. :D
Beror väl bara på hur man kör. Jag har kört Hamburg - Wien med min dubbelturbo-supra på 0.76 l/m och den har över 400 hk, jag skippade autobahn och rullade fram i ca 90-110 km/h på landsvägarna istället och kom över 100 mil på en tank.

Den här C30:an borde väl inte dra mer. Piskar man fullt på ringen därmot så drar det säkert 1,6 l/m.
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]