Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av rix1
Det testas en C30 med haldex 4 hjulsdrift och ford rs motor just , hoppas bara att de tar den i produktion.
Ska visst vara en riktig best att köra.
Användarvisningsbild
av Funk
rix1 skrev:ford rs motor
Du menar en Volvofemma :wink:

/Thomas
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kanske R-serien är på gång igen :P
av rix1
Funk skrev:

/Thomas
Stämmer , fast den här tar de 340 hp ur, boostar lite mer.
Det fina är att den tydligen passar i befintliga motorfästen.
Användarvisningsbild
av CarMan
rix1 skrev:
Funk skrev:

/Thomas
Stämmer , fast den här tar de 340 hp ur, boostar lite mer.
Det fina är att den tydligen passar i befintliga motorfästen.

klart den passar i de befintliga fästena då bilen hela tiden gått att köpa med volvos 5:a
av Lövet
Jag sätter min ena testikel på att den bilen aldrig blir serieproducerad. Att bygga om C30 till fyrhjulsdrift skulle kosta en förmögenhet i förhållande till de få exemplar som skulle säljas. Volvo har redan officiellt beslutat att det inte ska komma några fler R-modeller eftersom de sålde för dåligt.

Det finns en artikel från Teknikens Värld 2008-07 där denna bil nämns. Sedan dess verkar inget ha hänt. -> http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml
av Henke3
andreas_lofgren skrev:Jag sätter min ena testikel på att den bilen aldrig blir serieproducerad. Att bygga om C30 till fyrhjulsdrift skulle kosta en förmögenhet i förhållande till de få exemplar som skulle säljas. Volvo har redan officiellt beslutat att det inte ska komma några fler R-modeller eftersom de sålde för dåligt.

Det finns en artikel från Teknikens Värld 2008-07 där denna bil nämns. Sedan dess verkar inget ha hänt. -> http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml
Just att få in AWD-systemet är den billiga delen, ditt system från S40:n passar rakt av.
Anpassningen av motor, låda och chassie samt styling delarna som behövs tas fram är det som kostar pengar.
V90 läggs ner.

Vad som är en bruksbil verkar skilja, allt s[…]

Byta FM-kanaler på ratten?

@Axie , Precis, då startar den "sö[…]

@matnik , Osäker, många som gjort det,[…]

Det visade sig att det finns blockvärmare d&a[…]