...

Moderator: Moderatorer

av hamre
Ja man blinkar inte om man inte vill uppmärksamma någon om något.

Dimljus på?
av umekille
Folk måste då vara lättretade om de blinkar för det minsta
som dem anser sig märka fel på,bättre då fokusera 100 på körningen
istället...eller sin egen bil då många åker enögda i mörker.
Edit:Jag gör alltid en koll innan jag åker med bilen,går ett varv runt
och kollar så allt fungerar,Bilen gick genom SBP som den är för 300 mil sen.
Tror inte folk är speciellt lättretade, de har för mycket annat att tänka på och de flesta struntar i om du har något problem med bilen.
Kanske är ett ljus felinställt ändå? Något måste ju göra att de som bryr sig blinkar på dig.
Jag blinkar på folk som kanske har något fel på bilen, bländar mig, eller om det är nån fara på vägen. Är man så dålig på att köra bil så man inte kan sköta helljusspaken utan att tappa koncentration på körningen ska man nog inte köra bil.. blir ju jobbigt varenda gång man ska blinka för att svänga.

Jag har blinkat (fast genom att slå på o av mina lysen) några gånger senaste dagarna då det varit massiv dimma på morgnarna här.. har kommit ikapp sånna här jävla DRL-bilar som man sett precis i sista sekund då baklysena inte är igång.. Jävla dålig automatik på dom där.. funkar bara i mörker, och många förare fattar nog inte ens att det inte lyser bakåt!

Umekille: Hade inte du konverterat dina ljus till halogen själv?
Igår när jag körde till jobbet var det mycket kraftig dimma på vägen, jag hamnade sist i en kö och slog då på dimljusen baktill (Händer nästan aldrig) När det efter ett tag kom ikapp ytterligare bilar, då hade jag glömt att jag slagit på dimljuset.. Ett litet blink med lyset bakifrån påminde mig, och jag slog av mina dimljus.
Jättebra! Vad är problemet? Jag bländade bakomvarande som gjorde mig uppmärksam på det. Jättebra att tala om för mig, så kunde jag slå av.
Fortsätt blinka ni andra, ifall mitt halvljus är trasig, eller om jag inte bländat av...osv...

För övrigt har det aldrig hänt att en tradare blinkat, de brukar ju blinka åt varandra vid omkörning, för att signalera att den omkörande har passerat, och det är ju också bra...
Så om det är folk som blinkar åt er - se till att fixa er belysning!!

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]