...

Moderator: Moderatorer

av lille90
E det någon som kan rekommendera en bra GPS med god programvara för körning i Europa?

Ska ner med min bil i Europa nästa månad och tänkte köpa en kvalitets GPS!
Användarvisningsbild
av Tofulus
mikebike skrev:Sverige ligger i Europa. :wink:
men inte ändå "nere i Europa".

Har använt Tomtom en hel del här i Finland, och en bekant till mig har på sina mc-färder omkring i Europa haft en Tomtom Rider som han varit väldigt nöjd med, så en Tomtom med hela Europas kartor skulle jag våga rekommendera.
Användarvisningsbild
av epostaren
Jag har en Garmin 1310T som jag är helnöjd med. Jag har köpt till livstids kartuppdateringar GARMIN KARTA LIFETIME KARTUPPDATERING EUROPA (4 ggr per år så länge jag har den kvar).
av llesrof
Jag kör också med Garmin och livstidsuppdateringar. Funkar skitbra. Fast det är klart, det mest exotiska landet jag beslkt med den är danernas gudsförgätna land :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Har en Navigon 2110 Max som har 2 år på nacken.... 5 tums skärm & varnar för fartkameror....mycket trevlig, som att köra på räls!
Det som nämnts i tråden om livstidsuppdatering för fartkameror för Garmin tror jag inte att Navigon erbjuder...synd. Det jag fick med var fri uppdatering de första 2 åren.

Vet att Navigon tidigare erbjöd en modell som förutom Europa kartor även hade USA kartor men någon sådan kan jag inte hitta idag vilket oxå är synd då den hade varit användbar vid USA resor....
av llesrof
V70BiFuel03 skrev:Har en Navigon 2110 Max som har 2 år på nacken.... 5 tums skärm & varnar för fartkameror....mycket trevlig, som att köra på räls!
Det som nämnts i tråden om livstidsuppdatering för fartkameror för Garmin tror jag inte att Navigon erbjuder...synd. Det jag fick med var fri uppdatering de första 2 åren.

Vet att Navigon tidigare erbjöd en modell som förutom Europa kartor även hade USA kartor men någon sådan kan jag inte hitta idag vilket oxå är synd då den hade varit användbar vid USA resor....
Nja, nu har du nog fått något om baktassen. Det är alltså ingen livstidsuppdatering av några fartkameror. Det är kartorna det handlar om, vilket känns mer relevant. Den uppdateringen kostar runt en tusenlapp.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
llesrof skrev:
V70BiFuel03 skrev:Har en Navigon 2110 Max som har 2 år på nacken.... 5 tums skärm & varnar för fartkameror....mycket trevlig, som att köra på räls!

Nja, nu har du nog fått något om baktassen. Det är alltså ingen livstidsuppdatering av några fartkameror. Det är kartorna det handlar om, vilket känns mer relevant. Den uppdateringen kostar runt en tusenlapp.
Aha, då förstår jag :oops:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Kan rekommendera Navigon Premium Live 70 med en hel del interaktivt godis samt en lättavläst skärm.
Att uppdateringarna inte kostar skjortan sedan ser jag som ett plus.
av llesrof
Mattias_F skrev:Kan rekommendera Navigon Premium Live 70 med en hel del interaktivt godis samt en lättavläst skärm.
Att uppdateringarna inte kostar skjortan sedan ser jag som ett plus.
Vad kostar uppdateringarna då? En tusenlapp för Garmins livstidsuppdateringar tycker inte jag är speciellt dyrt. Det kostar inte skjortan, möjligen ett par väl använda strumpor med hål i :D
S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]

Låter som att det skulle vara motorn eller s[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]