Enligt sann trygghetsnarkomani så känns det för många väldigt tryggt & skönt att myndigheter gör sitt bästa för att rädda liv... för, det är väl ändå det som är vitsen...eller?
Jag är trygghetsnarkoman och kan inte se vad det är för fel i det? Är det något fel i att vilja känna sig trygg?
Har ett bättre tips.. skrota alla kameraskåp. Kameror kollar inte om du är nykter eller påverkad i övrigt, dom märker inte när du är sjuk och dom märker inte om bilen är nystulen och du ångar rädsla bakom ratten.
En ännu bättre idé är at låta skåpen stå kvar
och jaga fyllon.
En kamera har inte möjligheterna, och systemet bakom kameran skiter högaktningsfullt i anledningen eftersom den ändå egentligen inte är legitim enligt landets styrande lagar, däremot enligt dom moraliska lagarna.
Vilka är de moraliksa lagarna då? Är de samma för alla? Menar du att det är ett så stort problem att någon kan få fortkörningsböter om han/hon till exempel har bråttom till sjukhuset, att kameraskåpen skall tas bort? Utan att ha sett någon statistik så tror jag att ungefär 99,9 % av alla som kör för fort gör det utan att egentligen ha någon anledning mer än att de gillar att köra fort och/eller inte är uppmärksamma. Jag har själv blivit plåtat och fått böta men jag lipar inte för det. Jag fick skylla mig själv. Vinsten för samhället är nog större om kamererna står kvar och dämpar hastigheten än att de tas bart bara för att någon har bråttom till BB. De får ju möjlighet att bestrida boten om inte annat. Sedan kan man kanske alltid skruva och fila på "systemet bakom kameran" om det skulle behövas, men det har ju inte så mycket med kameran att göra.
Näe, i mina öron låter det mest som att ni är konservativa lipsillar som inte gillar att myndigheterna lägger sig i hur fort ni kör bil. Ungefär som små barn som blivit bortskämda hos far- och morföräldrarna över en vecka men som nu måste sättas in i mamma och pappas regler :mrgreen: