...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nolimits
En parentes om en rolig men egendomlig händelse idag som gjorde mig smått konfunderad var när jag skulle passera en Porsche 911 som låg i innerfilen där det för övrigt inte fanns någon annan trafik för stunden.
Plötsligt accelererade denna 911 och jag gick in och blev liggandes bakom.Porschen ökade då farten markant och jag hängde på men på vettigt avstånd när jag ansåg att min S70 T5 inte var någon match för denna Porsche 911.
Då bromsar denna Porsche tvärt men jag väljer att sänka farten pga att föraren av denna 911 redan markerat att han av någon anledning inte vill bli omkörd.Döm om min förvåning när vi närmar oss en stillastående polisbil som har blåljuset på intill en stoppad bil vid vägkanten när denna Porsche då bromsar så det ryker kraftigt om däcken och gör en undanmanöver och försvinner på en avfartsfil !?.Snodd bil, förvirrad förare eller Porsche hedern kom på sned när Volvon närmade sig !?. :D
av Willis
Haha det lät ju intressant!
Absolut är det S70 T5:an som skrämde föraren lite :D ;)
Användarvisningsbild
av nolimits
Tur då att jag inte försökte köra förbi med min gamla pendlarbil, 850 GLT.Det finns verkligen egendomliga bilister därute.Kanske han hade en dålig dag, vad vet jag. :D
Användarvisningsbild
av nolimits
Brainy skrev:När han såg blåljuset längre fram fick han väl för sig att du var en civilare och försökte smita genom att vika av?
Har jag faktiskt inte tänkt på Brainy men det ligger mycket i det du säger när dessa blåljus möjligtvis kan ha inbillat bilisten att något skulle gå mycket fel.Om så är fallet så är det ju egendomligt när nummerplåten var fullt läsbar om den nu tillhörde bilen.Kanske min GPS mitt i rutan som fick vederbörandes fantasi på fart !?.
En egendomlig upplevelse från som jag till en början trodde var en bilist som inte klarade av att bli omkörd !?.Men som sagt, ibland gör folk v-ä-l-d-i-g-t konstiga grejer i trafiken.Men helt klart var undanmanövern i däcksrök kronan på verket.Fanns kanske annat i bilen som bilisten inte ville visa !?.
Imorgon kommer en ny dag ... :D
av llesrof
Eller så visste föraren att han kört för fort för sitt eget bästa och tog till flykten när avfarten uppenbarade sig. Polisen kanske redan hade uppmärksammat fortkärningen och om han/hon hade fortsatt i laglig hastighet förbi polisen kanske han trodde att polisen ändå skulle stoppa honom/henne. Bättre fly än illa fäkta.

Med så mycket körning skulle jag lä[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]