...

Moderator: Moderatorer

av Johansson92
Hejsan har uppkörning på måndag och vill ha lite tips och råd.
blir nervös inför uppkörningen.
Men ska köra upp i helsingborg 4 på måndag och vill ha tips från alla

Tack på förhand // Dennis
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ta det bara lugnt och kolla mycket i speglarna :P
av Johansson92
~Kalle~ skrev:Ta det bara lugnt och kolla mycket i speglarna :P
HEHE jo såklart går på yrkesskola kör ca 2 gånger i veckan på skolan plus ca 2-3 gånger hemma har koll på allt men när jag kör upp så finns det alltid något som jag "missar" eller glömmer hur fixar man de =/
Användarvisningsbild
av cybermunk
Akta dig för "Kärringstop" ett kan nog gå bra men bara det inte kommer mitt i en korsning.
av Johansson92
cybermunk skrev:Akta dig för "Kärringstop" ett kan nog gå bra men bara det inte kommer mitt i en korsning.
vad är kärringstopp :P ?
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Mitt ex kuggades 2 ggr innan hon klarade uppkörningen den 3:e ggn mest pga att hon hade 39 graders feber och inte orkade vara nervös. :-)-)

"vad är kärringstopp ?" Man släpper kopplingen för fort/ger ej gas, så motorn stannar.
av Johansson92
Lazydogmic skrev:Mitt ex kuggades 2 ggr innan hon klarade uppkörningen den 3:e ggn mest pga att hon hade 39 graders feber och inte orkade vara nervös. :-)-)

"vad är kärringstopp ?" Man släpper kopplingen för fort/ger ej gas, så motorn stannar.
Är det nervösitet som tvingar fram misstag ?
Användarvisningsbild
av Ståhl
trevligt att någon sitter i en liknande situation som jag.

Är också grymt nervös inför uppkörningen.
inte nog med att man alltid är närvös när man kör med trafikskolelärare, lär väl vara värre när man kör med en såndär snubbe som får utfärda körkort.

Och ja, jag tror iaf att det är nervösiteten som tvingar fram misstag när det gäller uppkörningen. Iofs har jag inte gjort det än så jag vet inte säkert.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det gäller bara att försöka styra nerverna och försöka lugna ner sig innan så går det allt bra ska ni se. :-)-) :wink:
Innan jag körde upp så kunde jag knappt sova natten innan och käka var knappt att tänka på. :lol:
Men jag lugnade ner mig precis innan och gubben från vägverket jobbade i en annan stad i vanliga fall så han hittade lika dåligt som jag sa han och dessutom var han jäkligt trevlig så vi satt och tjötade en massa, kanske var det för att förvilla lite också men vi hade det riktigt trevligt när vi åkte en liten sväng. :-DD

Tipset är att lugna ner sig som sagt samt vara speciellt noga i korsningar, följa hastigheten, köra lugnt, placering av bilen och kolla i speglarna.
av llesrof
Ta en Stesolid någon timme för uppkörningen.
XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]