...

Moderator: Moderatorer

Vad gör man? Ny V70, 17-tummare med 270 km hastighetskod = garanterat livsfarliga i detta väglag. Ska man säga till? Känns larvigt, vem gör inte något olagligt och dumt ibland. Men hur sjutton tar sig karln fram? Kör med den nästan varje dag verkar det som. Och jag är rädd att bli påkörd./PH
Bilmodell och modell på sommardäcken kvittar...
Konsigt att han inte har vinterdäck på en sådan fin bil, är du säker på att det är sommardäck så det inte är dubbfira vinterdäck eller året-runt däck?
Polisen kan inte göra något om de inte tar honnom på bar gärning dvs stoppar honom. Annonyma lappar känns bara fjantigt, bättre då att säga till själv men att göra det snyggt.
Jag är helt säker, exakt likadana däck som jag har: Michelin Primacy HP 225-50-17 98 W...

Ser honom inte så ofta..

Jag vill nog mena att det
a/ är extra störigt på en 350 tkr-bil (v-däck kostar 2% av bilens pris)
b/ är extra farligt att åka på breda högfartsdäck

Tror ändå att 80-talssommardäck med T-märkning var aningen mer ok på vintern. Då fanns det ju människor som åkte omkring med såna på vintern.
Det var en kvinna här i trakten som körde av vägen i halkan här före jul.

Polisen konstaterade att hon hade sommardäck -> åtal för vårdslöshet i trafik att vänta.

Edit: Hittade inget på bergslagsbladets hemsida, men på den här gratisblaskan står det en kortare notis om det http://www.magazin24.se/koping/2009/12/ ... k-pa-bilen
Brainy skrev:Det var en kvinna här i trakten som körde av vägen i halkan här före jul.

Polisen konstaterade att hon INTE hade vinterdäck -> åtal för vårdslöshet i trafik att vänta.

Edit: Hittade inget på bergslagsbladets hemsida, men på den här gratisblaskan står det en kortare notis om det http://www.magazin24.se/koping/2009/12/ ... k-pa-bilen
:wink:
Senast redigerad av 3 Fluffen, redigerad totalt 0 gång.
Jag förstår inte ens hur han kommer fram. Jag kom inte ens ut ur min egen parkeringsplats ordentligt för två veckor sedan (och då hade det bara fallit en bråkdel så mycket snö) när jag skulle till däcksverkstan och byta däck. Slutade med bogsering.
När jag pluggade köpte jag en Z3 i Tyskland. Oturligt nog blev det halt redan i norra Tyskland. Jag kunde bara köra i 25 och hade extremt lång bromssträcka... breda 17 tummare (255 bak, har jag för mig). Så dåliga kan inte sommardäck ha varit i vinterföre på den tiden då det fanns normala människor som använde sommardäck på vintern (min pappa har en kompis som gjorde det tills det blev lag om vinterdäck... suck - men då snackar vi vanliga japsar med 15-16 tum 195-205).PH

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]