...

Moderator: Moderatorer

Idag när jag körde från Henån vid halv 6 tiden höll jag på att klippa en gående som kom promenerande i vägkanten.
På den vägen finns ingen belysning, det är kurvigt och snorhalt!!! Det enda denna jä**l människa hade på sig var en pannlampa!!!!!
Det hade ju varit fint att damma till denna person med backspegeln...!!!
Anledningen att jag inte uppmärksammade denna gående i tid var att jag i samma stund fick möte med en dåre med ljusramp som INTE var avstängd....

Vad är det med folk igentligen??? Vad tänker dom med????

Jäklar vad arg jag är!!!
Håller med.
Men samtidigt, såg du inte denne med en pannlampa hade du kanske inte sett den med reflex heller. FÖr egen del tycker jag det syns bra om dom iaf har en lampa, hur skulle man annars se t.ex en cykel?
Själv är jag för rädd då jag är ute o går så det är dels reflexer, sen har jag en pannlampa som lyser framåt, o hänger på ett diodbaklyse till cykel bakåt. Vill synas då det finns många idioter i trafiken.
Beror ju på vilken sida gångaren gick på om pannlampan var synlig. Det är ju inte helt ovanligt med gångare på högersidan av vägen. Då är de inte lätt att upptäcka utan reflexer.
Ja tänk att det ska vara så jävla svårt att fatta att man inte syns utan reflex och det även i stan där alla dödsföraktande fotgängare bara kliver ut på övergångsställena och menar "Zebralagen" Men bilar är hårda och människor mjuka så vad hjälper det dom om dom inte syns och det är halt så att jag inte kan tvärstanna :evil:
Carina skrev:Idag när jag körde från Henån vid halv 6 tiden höll jag på att klippa en gående som kom promenerande i vägkanten.
På den vägen finns ingen belysning, det är kurvigt och snorhalt!!! Det enda denna jä**l människa hade på sig var en pannlampa!!!!!
Det hade ju varit fint att damma till denna person med backspegeln...!!!
Anledningen att jag inte uppmärksammade denna gående i tid var att jag i samma stund fick möte med en dåre med ljusramp som INTE var avstängd....

Vad är det med folk igentligen??? Vad tänker dom med????

Jäklar vad arg jag är!!!
Ja vad skall man säga? Om man är ute och går på det sättet är en reflexväst för 35:- en bra sak att ha.
Precis vad jag tycker med!!!

Hade denna människa haft reflexväst hade jag sett henne/han mycket tidigare!
Och JA...hon kom på min sida vägen.... "man ska gå mot trafiken" heter det va?
Nu är jag glad att inget hände,men det är jäkligt obehagligt!

När jag går ut med min store vita hund här i stan där det finns gatlampor har både jag och han reflexvästar på oss...just för att vi ska synas tidigt!!!

Och fotgängare ska vi inte tala om!!!!! "här är det obevakat...jag går"....
Dags att göra om den där regeln.... finns inget företräde.... bara sunt förnuft.
XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]