...

Moderator: Moderatorer

Personligen har jag varit med om motsatsen jag låg före en polisbil och kommer till en 50 skylt släpper på gasen för att låte motorn sköta bromsandet och tittar då bakåt får se att polisen ligger väl nära. urk.
Min uppfattning är att polisen konsekvent kör under hastighetsgränsen, i något som verkar vara trots eller för sitt eget höga nöjes skulle - för att se hur många det är som lägger sig bakom. Om det är trots, hastighetsövervakning, dumhet, jävelskap eller något annat kan man ju bara spekulera i men jag ligger sällan eller aldrig kvar bakom om det det finns omkörningsmöjlighet och jag inte överskrider rådande hastighetsgränser med alltför många km/h.
En polisbil på motorvägen är ju helfestligt för oss som kan vår differens på hastighetsmätaren.
Dom som sekundrarna före har blåst om en ligger nu långt under hastighetsbegränsningen bakom polisbilen eller så kör dom möjligtvis om väldigt väldigt långsamt och blockerar vägen för mig som ligger "lagligt".

Ser dom som ligger bakom att jag kör om så följer vissa med i mitt tempo men vågar definitivt inte köra om mig.

Ögontjänare är vi allihopa :lol:
Ska bara reda ut en grej som kom upp. JA en polisbil får köra precis exakt hur fort som helst UTAN blåljus och siren. Så det är uträtt!

Att köra i t.ex 100-105 på motorvägen där det är 110 kan ju fylla många funktioner. Man kan ju då t.ex kolla alla bilar som kör om efter diverse saker (skatt betald, påställt fordon, om ägaren har körkort etc). Om någon iten vågar köra om, hur kommer det sig? Antingen har man något otalt eller så kanske man inte vågar köra om. Jag kan avfärda myten om att det är för att jävlas med andra bilister.

Att köra 40 på 50-väg kan ju t.ex vara för att man letar efter något/någon.....

Jag är trött på alla diskusioner som bara går ut på att snacka skit om poliser.
XC90_Executive skrev:Ska bara reda ut en grej som kom upp. JA en polisbil får köra precis exakt hur fort som helst UTAN blåljus och siren. Så det är uträtt!

Att köra i t.ex 100-105 på motorvägen där det är 110 kan ju fylla många funktioner. Man kan ju då t.ex kolla alla bilar som kör om efter diverse saker (skatt betald, påställt fordon, om ägaren har körkort etc). Om någon iten vågar köra om, hur kommer det sig? Antingen har man något otalt eller så kanske man inte vågar köra om. Jag kan avfärda myten om att det är för att jävlas med andra bilister.

Att köra 40 på 50-väg kan ju t.ex vara för att man letar efter något/någon.....

Jag är trött på alla diskusioner som bara går ut på att snacka skit om poliser.
Motorvägen kan man väl blåsa om snuten då o då om dom kör saktare, men inte helst i stan, o då när man kört om dom i stan o håller 50 på 50 sträcka så kör dom själv upp o ligger hack i häl te att man svänger av eller te att dom svänger av!
buddha88 skrev: Motorvägen kan man väl blåsa om snuten då o då om dom kör saktare, men inte helst i stan, o då när man kört om dom i stan o håller 50 på 50 sträcka så kör dom själv upp o ligger hack i häl te att man svänger av eller te att dom svänger av!
Stackars dig som blir trackaserad.

Om man inte med största frenesi letar problem och brister hos polisen utan försöker se det från deras sida och dessutom inte bryter mot några lagar så blir livet fan så mycket lättare att leva.
buddha88 skrev:E d bara jag som tycker att polisen e jobbiga när dom kör i typ 40 km/h på 50 väg när man ligger efter dom :evil: vågar ju inte köra om hur som helst heller :)
Äh, det är väl bara att köra om dem, under förutsättning att du inte vida överskrider hastighetsgränsen.
XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]