- fre 13 mar 2009, 12:34
Körde på E6án parallellt med Liseberg riktning mot tingstads tunneln igår eftermiddag (rusningstrafik & snöade) & låg i vänsterfilen körandes vw bussen när en liten svart (tror det var en japs) bil byter körfält över till mitt utan att se sig om..... jag ställer mig på bromsen & försöker att undvika honom (eller henne) & kommer väldigt nära räcket på min vänstra sida... är helt övertygad om att vi rammar varandras sidor... & bromsar ner...sätter på hazard blinkers & hoppar ur bussen & kilar snabbt runt för att se vad skadorna blir...ser inget & samtidigt så pekar en annan bilist framför mig som att visa på att idioten fortsatt köra.
Förvånad & arg eftersom jag var av uppfattningen att vi hade dratt samman så hoppar jag in i bussen & fortsätter till destinationen då det går upp för mig att ljudet jag hörde med all säkerhet var lasten bak i bussen som hade flugit runt/flyttat på sig...varför skulle idioten annars fortsatt & kört om det nu hade blivit skador...
När jag kommer fram till dit jag ska så undersöker jag bussen noggrant & ser inga skador alls...som tur är.
I efterhand så kan jag ju bara konstatera att det jag gjorde efteråt inte var vidare smart (stanna på en motorväg & hoppa ur) men jag var så övertygad om att vi hade kört ihop & tog för givet att den andra bilen var kvar samt att allt gick väldigt snabbt... men men, man ska ha tur ibland oxå :)
.
Jävla nötter till dagdrömmare som inte ska ha körkort !
Förvånad & arg eftersom jag var av uppfattningen att vi hade dratt samman så hoppar jag in i bussen & fortsätter till destinationen då det går upp för mig att ljudet jag hörde med all säkerhet var lasten bak i bussen som hade flugit runt/flyttat på sig...varför skulle idioten annars fortsatt & kört om det nu hade blivit skador...
När jag kommer fram till dit jag ska så undersöker jag bussen noggrant & ser inga skador alls...som tur är.
I efterhand så kan jag ju bara konstatera att det jag gjorde efteråt inte var vidare smart (stanna på en motorväg & hoppa ur) men jag var så övertygad om att vi hade kört ihop & tog för givet att den andra bilen var kvar samt att allt gick väldigt snabbt... men men, man ska ha tur ibland oxå :)

Jävla nötter till dagdrömmare som inte ska ha körkort !
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
V70n Bi-Fuel -03 Automat