...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Körde på E6án parallellt med Liseberg riktning mot tingstads tunneln igår eftermiddag (rusningstrafik & snöade) & låg i vänsterfilen körandes vw bussen när en liten svart (tror det var en japs) bil byter körfält över till mitt utan att se sig om..... jag ställer mig på bromsen & försöker att undvika honom (eller henne) & kommer väldigt nära räcket på min vänstra sida... är helt övertygad om att vi rammar varandras sidor... & bromsar ner...sätter på hazard blinkers & hoppar ur bussen & kilar snabbt runt för att se vad skadorna blir...ser inget & samtidigt så pekar en annan bilist framför mig som att visa på att idioten fortsatt köra.
Förvånad & arg eftersom jag var av uppfattningen att vi hade dratt samman så hoppar jag in i bussen & fortsätter till destinationen då det går upp för mig att ljudet jag hörde med all säkerhet var lasten bak i bussen som hade flugit runt/flyttat på sig...varför skulle idioten annars fortsatt & kört om det nu hade blivit skador...

När jag kommer fram till dit jag ska så undersöker jag bussen noggrant & ser inga skador alls...som tur är.

I efterhand så kan jag ju bara konstatera att det jag gjorde efteråt inte var vidare smart (stanna på en motorväg & hoppa ur) men jag var så övertygad om att vi hade kört ihop & tog för givet att den andra bilen var kvar samt att allt gick väldigt snabbt... men men, man ska ha tur ibland oxå :) :wink: .

Jävla nötter till dagdrömmare som inte ska ha körkort !
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja, det finns en hel del som inte borde ha körkort. ( Tänk bara på dom i Sveriges värsta bilförare, hur f-n kan de ha fått körkortet? på posten? )
Användarvisningsbild
av Scania
...Sveriges värsta bilförare? Det programmet måste väl ändå vara fejkat...? Om dom verkligen inte kunde framföra ett fordon bättre än vad dom gör i programmet skulle dom ju knappt kunna ta sig ur garaget ens...

Men jag håller med, det finns ändå rätt många som inte borde ha körkort!

Efter fyrtio år med körkort försöker jag numera alltid att köra defensivt och räknar med att vem som helst av mina medtrafikanter kommer att göra fel. :-O)

Skönt att det ändå inte smällde, V70BiFuel03!
Jag har samma uppfattning..programmet måste vara fejk..... enkom för att folk ska sitta hemma i soffan & garva. De som ställer upp i programmet måste vara så media kåta & vilja ha sina 15 minutes of fame att de går med på att förödmjuka sig själva & framstå som idioter.
Användarvisningsbild
av camaro69
Tyvärr så är väl inte programmet fejk.

Det var väl en jämlik till programdeltagarna du träffade på igår.
Det är väl bara att kolla på en parkering vid något större shopping mall. Kärringar och gubbar, kör och parkerar, värre än värst.
Men som ni är inne på, det måste saknas "något" om man ställer upp i dylikt program.

Det är bara att hoppas att man inte möter någon liknande stolle i trafiken
Användarvisningsbild
av vetten
Alla andra kör ALLTID sämre en du, ja så måste man tyvärr tänka och till 90% är denna tanke helt rätt :-O)
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Jo, det stämmer.... man får verkligen förutsätta att alla andra trafikanter är en potentiell fara.
Något jag upptäckte när detta hände var att jag instinktivt tryckte på tutan på samma sätt som jag gjort om jag suttit i Volvo´n....vilket resulterade i ...INGENTING. Vet inte vad är för Günter till tysk som designat/utvecklat VW...men tutan sitter ju inte så utan där sitter bara en stum airbag...nä, man har två st knappar (ungefär som kontrollknapparna på Volvos tre ekrade rattar)....jävligt dumt & synnerligen farligt...förstår inte varför man inte kan ha samma koncept i alla bilar...när det gäller tuta. Det är ju inte som att man hinner tänka efter utan allt går så snabbt.
Jaha...då var det jävligt nära att ha smällt idag igen... Var på väg till Hornbach på hisingen med folkabussen... (vid öppningen av tunneln så delar sig filerna i två till vänster mot Biltema hållet & två mot Kungälvs hållet)..i tunneln så ligger jag i mitten körfältet för att köra mot Biltema & hade precis kommit ur tunneln (bara metrar kvar tills körfälten delar sig) då en nyare Audi avant kör om mig på vänstersidan & slänger bilen åt höger framför min för att komma över till det högra körfältet .....tur & snabba reflexer hindrade mig från att köra in i idioten då jag hann bromsa (väldigt lite som skiljde oss åt). Iom att jag ofrivilligt svängt lite åt höger hamnade jag i körfältet som går mot Kungälv (förödande om jag haft en långtradare på höger sida).... blir som sagt både rädd & förbluffad över vad som just hänt men mest arg...så, jag kör efter Audin & kommer upp jämsides...både jag & min medpassagerare tittar in i Audin & vad får vi se? Jo, idioten sitter & hånflinar som att det vore något jävla skämt .....

Naturligtvis hör ju inte idioten vad våra svordomar men lite "gester" förtydligar det hela....inte mycket man kan göra så jag svängde av nästa avfart för att köra mot Hornbach...

Tur igen :wink: .

Hej! Ibland så är tomgången lite […]

Ulyd motor Xc90 d5 2007

Den verkar inte gå på alla cylindrar, […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW[…]

XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]