...

Moderator: Moderatorer

_______ man kan också åka rakt fram jag är a.
B
_______

| | jag är a jag ska svänga åt vänster jag kör i 10 km/h i 10 väg hel plötsligt dyger bilen upp
| A |
| | tvär bromsar hade tvättat bilen blöta däck han bara ta ner farten ungefär mellan 6 8 km/h
| | slira iväg och krock inte så farligt i min bil iallfall vem fel är det?
Får inte detta att gå ihop, du kör inomhus i ett garage i 10 km/tim och tvärbromsar vilket gör att bilen slirar iväg och du krockar :shock:
skyller på blöta däck , nä var det inte gaspedalen du trampade på om bilen slirade iväg :D :D
Det var inte ett lättläst inlägg direkt, men jag gissar att du kom från Höger vilket borde ge dig fördel vad gäller skuldfrågan om inte skyltning säger annat.

Var det minusgrader i garaget i.o.m att du säger att dina däck var blöta och "slirade" iväg?
Våta däck och betonggolv brukar inte vara en "farlig" kombination i de farterna som jg uppfattat det.
Jag läste lite svar på den andra tråden. Iofs var väl den inte så riktig MEN alla tjatar på högerregeln. Jag körde mot färdriktningen en gång på en p-plats. Då kom det en tjej rakt emot mig som blev livrädd och låste hjulen. Det här var på vintern. Jag stannade och hon gled in i mig. Hon sa på en gång att det var mitt fel. Jag var 18 och nervös. Vi gjorde skadeanmälan och förs.bolagen kom fram till att det ända som gäller på en p-plats är att man ska hålla så pass låg hastighet att man hinner stanna för alla hinder. Har nån hört det förut?? Det är ju grymt längesedan men men... Jag fick min bil lagad gratis iallafall.
Roknäs skrev:Jag läste lite svar på den andra tråden. Iofs var väl den inte så riktig MEN alla tjatar på högerregeln. Jag körde mot färdriktningen en gång på en p-plats. Då kom det en tjej rakt emot mig som blev livrädd och låste hjulen. Det här var på vintern. Jag stannade och hon gled in i mig. Hon sa på en gång att det var mitt fel. Jag var 18 och nervös. Vi gjorde skadeanmälan och förs.bolagen kom fram till att det ända som gäller på en p-plats är att man ska hålla så pass låg hastighet att man hinner stanna för alla hinder. Har nån hört det förut?? Det är ju grymt längesedan men men... Jag fick min bil lagad gratis iallafall.
Är det oskyltat på en parkering så är det högerregeln som gäller
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]