...

Moderator: Moderatorer

Jaha.. Då skulle jag vilja påstå att man lixom på nått vis nått botten vad gäller respekt mot sina medmänniskor..

Jag ska förklara vad jag menar..

Var ute och åkte för ca 1 timme sen (på 50sträckor). Kör 50 - 55. Som vanligt, inget konstigt..

Kommer fram till en 30sträcka (pga ett stort dagis precis på sidan av vägen). Jag saktar såklart ner och kör EXAKT 30.

Sträckan är ungefär 400meter lång..

När jag kommit 100 meter så kommer en annan bil, lägger sig 1cm bakom mig och vevar med armarna.. Jag kör på i mina 30.
Då kör han om, lägger sig på sidan om mig, tutar och pekar finger. En gammal gubbe (ja, omkring 60iaf. Hoppas ingen tar illa upp) för att sedan blåsa om mig och köra iväg i ca 70 på det som är kvar av 30streckan.

Jag kör i mina 30 och hajjar ingenting. Va f-n är det som händer?

Aja.. Var tvungen att skriva av mig lite.. Ni får gärna säga vad ni tycker. Är jag seg som körde 30 eller?
Jag tycker inte det..

/Turbo0
av olindskog
Nej seg tycker jag inte att du är.
Han kanske har anammat den "slogan" som du har längst ner i dina inlägg :wink:

MVH
Ola G
Användarvisningsbild
av Ticken
olindskog skrev:Nej seg tycker jag inte att du är.
Han kanske har anammat den "slogan" som du har längst ner i dina inlägg :wink:

MVH
Ola G
Skillnaden är nog att jag menar det med glimten i ögat. På skoj lixom..

/Turbo+
Det är nog mest synd om honom själv......
Kul att du startade en tråd om detta Turbo+ :)

Det finns människor till allt, därför vill jag själv delge en liten story från förra helgen då jag var på väg hem från Linköping!

Jag ligger på 90 vägen, håller närmare 100 i snittfart! Plötsligt närmar sig en ny Golf i snabb hastighet... Men då sikten är skymd, får han lugna sig med omkörning. Senare kommer 70 sträckor, korsningar och annat så han kommer helt enkelt inte om på ett tag. Jag ligger i någorlunda laglig fart +10 km kanske. Men tillslut lessnar jag så förbannat på hans stressande körstil och hur nära han ligger hela tiden (Hade jag fått pallnita för ett djur, hade han flugit hejdlöst in i röven på mig och kanske orsakat mig whiplashskador) Så jag signalerar tydligt att han fan får backa undan och hålla avståndet, genom att bromsa till lite extra och redan då var det bara en hårsmån från att han flyger in i mig. Men han förstod, och backade undan och höll senare avståndet flera mil i bra takt!

MEN, sen kommer fanskapet i en sjujävla fart, kastar sig om mig och TRÄNGER sig in mellan mig och framförvarande bil som jag håller lagom avstånd till! Ur Golfen sticker 2 huvuden ut från bakrutorna, de pekar finger hejvilt och börjar kasta ölburkar på min bil. Jag blir helt krontokig och lägger mig efter med helljuset påslaget konstant (Det var mörkt ute) Detta var bara en sketen 1.6 liters Golf, som jag vet att jag drar utan att behöva anstränga mig nämnvärt. Så vid nästa omkörningstillfället stämplar jag, flyger om i bra fart varav jag ser att dom SNABBT saktar in och stannar vid första bästa ställe vid vägkanten! Jag fick STOR lust att tvärstanna, vända om och åka dit och banka skiten ur föraren (Och så arg blir jag väldigt sällan i trafiken). Men jag var själv, och de var ett gäng fulla grabbar, med en förhoppningsvis nykter förare. Så jag kom på mig själv med att det troligtvis inte hade vart så smart...

Men jag tog iaf. regnummret, och Bilen var privatägd av en kvinna i närheten där jag bor! Och jag är mycket skeptisk till att en kvinnlig ägare av bilen, skulle bete sig så i trafiken med sin nya fina bil! Men jag hade god lust att kontakta henne, och fråga vem som hade lånat bilen... Eller om det nu var hon själv som körde. Men av någon anledning känner jag på mig att det troligtvis orsakat mer problem än nytta. Normalt funtade människor beter sig inte så i trafiken, skulle jag ringa och skälla på den ansvarige skickar han säkert sina dyngraka söta polare hem till mig då jag vet inte vet om han tog mitt reg. nr. eller inte... Fan vet vilka människor man får att göra med, så jag lugnade ner mig helt enkelt!

Att man inte bara kan ta en tillsägelse? Ska vanligt trafikvett verkligen vara så lustigt att förstå sig på?
Oljeläckage S40 1.8F -08

En olycka kommer sällan ensam. Vid byte av ge[…]

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]