...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
hej hallå!

har sökt runt lite men inte hittat någon tråd om detta. om det redan finns så ber jag om ursäkt!

är det någon som vet ett LAGLIGT sätt att undvika fartkamerorna? eller vägtullarna?

det enda jag känner till är någon "skärm" man sätter över reg-skylten (detta då för vägtullen), då skall den synas framifrån men inte snett överifrån.
dock känner jag också till att många blir stoppade med detta och farbror blå inte tycker det är någon bra idé..

nr 2 är någon "reflex" spray man kör på reg-skylten. har inte sett någon med detta eller så, kan det vara bra?

ja.. annars får man väl ta bort skylten fram.. och det är väl inte speciellt lagligt överhuvudtaget..

någon som har nått mästerknep att dela med sig av?

/Turbo+
Användarvisningsbild
av eccy243
Hade en kund på förra jobbet som inte ville ha främre regskylten monterad, när han beställde ny bil. Vi skulle bara skicka med skylten och skylthållaren, så skulle han fästa det med kardborreband sen. :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
eccy243 skrev:Hade en kund på förra jobbet som inte ville ha främre regskylten monterad, när han beställde ny bil. Vi skulle bara skicka med skylten och skylthållaren, så skulle han fästa det med kardborreband sen. :D
Ha ha :D kan se det framför mig då snubben ska åka till jobbet.... går fram & sliter bort reg skylten :D
Användarvisningsbild
av Hilmer
V70BiFuel03 skrev:
eccy243 skrev:Hade en kund på förra jobbet som inte ville ha främre regskylten monterad, när han beställde ny bil. Vi skulle bara skicka med skylten och skylthållaren, så skulle han fästa det med kardborreband sen. :D
Ha ha :D kan se det framför mig då snubben ska åka till jobbet.... går fram & sliter bort reg skylten :D
Det funkar bra, hade så ett tag på min 244 -79a.
Bara att riva av skylten då man skulle köra på vägsträckor med kameror :twisted: 8)
Men numera är det ju lättare att lätta på foten, man blir ju bekväm av sig... :roll:
Användarvisningsbild
av eccy243
Alternativet är ju att hänga skylten i gångjärn som viker in sig av fartvinden när man kör.
av Pennywise
Annars är det billigare att köra lagligt....Har ju svårt att se att det finns lagliga sätt att för att undvika tullar och kameror när detta förutsätter att skylten SKALL synas.....
av Lövet
Någonting som är fullt tillåtet är ju att maskera dig när du sitter i bilen, modell neddragen keps och solglasögon. Det finns inga krav någonstans att du måste se ut på ett visst sätt när du kör bil. Eftersom det är en förutsättning att du kan identifieras kan du inte bötfällas.

Biltullarna kommer du naturligtvis inte runt på det sättet eftersom detta är knutet till fordonsägaren.
Användarvisningsbild
av Ticken
andreas_lofgren skrev:Någonting som är fullt tillåtet är ju att maskera dig när du sitter i bilen, modell neddragen keps och solglasögon. Det finns inga krav någonstans att du måste se ut på ett visst sätt när du kör bil. Eftersom det är en förutsättning att du kan identifieras kan du inte bötfällas.

Biltullarna kommer du naturligtvis inte runt på det sättet eftersom detta är knutet till fordonsägaren.

Men det är alltså så att man kan egentligen bara stäcka på sig och fälla ner solskyddet och inte hamna på bild när det gäller fartkameror?
Dom nöjer sig inte med reg nr utan dom måste ha ett foto på en också? är det verkligen så?!

ja hmm, det är med tullarna är klurigt. hade en kollega för nått år sen som hade byggt nån "snurranordning" på sin regskylt fram. gick jättefint att besiktiga eftersom det inte syntes om man verkligen inte stirrade på det.
polisen såg det ju inte heller när man körde.
han kunde iaf trycka på en knapp och tippa ner/upp skylten.. riktigt festligt!

men men.. lite mkt jobb.. om det inte finns att köpa nått sånt färdigt förståss...
måste fundera ut nått.. :-O)

/Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
Pennywise skrev:Annars är det billigare att köra lagligt....Har ju svårt att se att det finns lagliga sätt att för att undvika tullar och kameror när detta förutsätter att skylten SKALL synas.....

Kanske var dumt uttryckt av mig.. klart att det inte är lagligt. men jag menar väl något som inte är så pass olagligt att man blir stoppad 25meter efter det att man rullar ur garaget..
något man kan köra runt med men ändå inte bli stoppad för lixom :)

/Turbo+
av Lövet
Turbo+ skrev: Men det är alltså så att man kan egentligen bara stäcka på sig och fälla ner solskyddet och inte hamna på bild när det gäller fartkameror?
Dom nöjer sig inte med reg nr utan dom måste ha ett foto på en också? är det verkligen så?!
Ja, precis så är det. Du måste klart kunna identifieras på bilden.
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3G-[…]

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]