...

Moderator: Moderatorer

Var på väg hem från gymmet förut då jag hade en polis framför mig vid rödljuset. Han kör rakt likaså jag, jag blinkar höger då jag ska höger i rondellen men polisen bara kör höger utan att blinka.

På 70-vägen ligger polisen i 70km/h likaså jag, så han gjorde det inte för att han hade bråttom till ett ställe... Senare när 70-vägen slutade men en rondell, så blinka jag vänster då jag skulle fortsätta min färd vänster ut från rondellen. Polisbilen ligger kvar på vänster sida om vägen och mitt inne i rondellen kör han över till höger sida för att han ska ut där, utan att blinka...

Jag fattar bara inte hur sådana får körkort :x Tror de att de är speciella bara för att de är poliser och kan göra lite som de känner för eller vad är det frågan om? Reglerna gäller ju även de...

Den första förséelsen han gjorde utgjorde inte så stor fara, men det han gjorde i den andra rondellen vad desto farligare då han skiftade fil inne i rondellen utan att blinka och det kom bilar bakom... Han visste ju mer än antagligen innan rondellen att han skulle åt höger, vid andra avfarten, då skulle han ju kört med bilen placerad åt höger innan rondellen, kört in i den och när han passerat första avfarten åt höger blinka till höger och ut i den andra...

Och så den andra idioten jag råkade ut för idag... Kör på en tvåfilig 50-väg och har en röd Toyota framför mig, han blinkar vänster och byter fil innan rondellen. Som man ju bör, då räknar man med att han kommer att köra vänster i rondellen, men neee. Väl inne i rondellen så ligger jag på högra sidan och han på vänstra och då helt plötsligt drar han bilhelvetet framför mig så jag får trampa hårt på bromsen då jag låg i höger fil... :evil: Behöver nog inte nämna vilken hjärntemperatur jag hade i det ögonblicket. Hur dum får man vara, tänk om jag hade "kört om" honom i rondellen då det ju är tvåfiligt?

Följande idiot jag kommer att berätta om är riktigt farlig. Jag kom från en 50-väg och blinkade höger då jag skulle ditåt in på en 70-väg. Kikade åt vänster på 70-vägen och såg att det kom en Toyota Yaris som närmade sig korsningen. Bilen blinkade höger, dvs. Den skulle svänga av 70-vägen in på 50-vägen jag kom från. Det var såååå jäkla tur att jag inte svängde ut på 70-vägen innan Yarisen, för den IDIOTEN svängde inte av utan hade kvar blinkersen blinkandes åt höger men fortsatte framåt :-(O) Och efter denna korsning kan man inte svänga höger på några hundra meter så det var inte därför han blinkade. Fyhelvete vad sur jag blev på den jäveln, hade han kört in i mig vettifasen vad jag tagit mig till. Det är ju skitfarligt, så hädanefter skiter jag i ifall någon blinkar åt något håll och jag skulle kunna köra ut, fast det är 50-väg så gör jag det inte, och jag vädjar till er att inte göra det heller! För man kan inte lita på de som blinkar, antingen blinkar de inte eller så blinkar de helt åt fanders.

Jag har alltid sagt det, att ifall man någonsin kommer att krocka så kommer det med största sannolikhet bero på någon annan som orsakat det och man inte kan ta sig ur. Man behöver ju ha större koll på sina medtrafikanter än sig själv.

PS. Ursäkta för det lite ovårdade språket emellanåt, men ni förstår nog hur förbannad man kan bli på folk som nästintill orsakar trafikolyckor då de inte kör som man ska. De flesta har nog vart i min sits ett flertal gånger.
Senast redigerad av 1 Ramon, redigerad totalt 0 gånger.
Ramon skrev:Var på väg hem från gymmet förut då jag hade en polis framför mig vid rödljuset. Han kör rakt likaså jag, jag blinkar höger då jag ska höger i rondellen men polisen bara kör höger utan att blinka.

På 70-vägen ligger polisen i 70km/h likaså jag, så han gjorde det inte för att han hade bråttom till ett ställe... Senare när 70-vägen slutade men en rondell, så blinka jag vänster då jag skulle fortsätta min färd vänster ut från rondellen. Polisbilen ligger kvar på vänster sida om vägen och mitt inne i rondellen kör han över till höger sida för att han ska ut där, utan att blinka...

Jag fattar bara inte hur sådana får körkort :x Tror de att de är speciella bara för att de är poliser och kan göra lite som de känner för eller vad är det frågan om? Reglerna gäller ju även de...

Den första förséelsen han gjorde utgjorde inte så stor fara, men det han gjorde i den andra rondeller vad desto farligare då han skiftade fil inne i rondellen utan att blinka och det kom bilar bakom... Han visste ju mer än antagligen innan rondellen att han skulle åt höger, vid andra avfarten, då skulle han ju kört med bilen placerad åt höger innan rondellen, kört in i den och när han passerat första avfarten åt höger blinka till höger och ut i den andra...

Och så den andra idioten jag råkade ut för idag... Kör på en tvåfilig 50-väg och har en röd Toyota framför mig, han blinkar vänster och byter fil innan rondellen. Som man ju bör, då räknar man med att han kommer att köra vänster i rondellen, men neee. Väl inne i rondellen så ligger jag på högra sidan och han på vänstra och då helt plötsligt drar han bilhelvetet framför mig så jag får trampa hårt på bromsen då jag låg i höger fil... :evil: Behöver nog inte nämna vilken hjärntemperatur jag hade i det ögonblicket. Hur dum får man vara, tänk om jag hade "kört om" honom i rondellen då det ju är tvåfiligt?

Följande idiot jag kommer att berätta om är riktigt farlig. Jag kom från en 50-väg och blinkade höger då jag skulle ditåt in på en 70-väg. Kikade åt vänster på 70-vägen och såg att det kom en Toyota Yaris som närmade sig korsningen. Bilen blinkade höger, dvs. Den skulle svänga av 70-vägen in på 50-vägen jag kom från. Det var såååå jäkla tur att jag inte svängde ut på 70-vägen innan Yarisen, för den IDIOTEN svängde inte av utan hade kvar blinkersen blinkandes åt höger men fortsatte framåt :-(O) Och efter denna korsning kan man inte svänga höger på några hundra meter så det var inte därför han blinkade. Fyhelvete vad sur jag blev på den jäveln, hade han kört in i mig vettifasen vad jag tagit mig till. Det är ju skitfarligt, så hädanefter skiter jag i ifall någon blinkar åt något håll och jag skulle kunna köra ut, fast det är 50-väg så gör jag det inte, och jag vädjar till er att inte göra det heller! För man kan inte lita på de som blinkar, antingen blinkar de inte eller så blinkar de helt åt fanders.

Jag har alltid sagt det, att ifall man någonsin kommer att krocka så kommer det med största sannolikhet bero på någon annan som orsakat det och man inte kan ta sig ur. Man behöver ju ha större koll på sina medtrafikanter än sig själv.

PS. Ursäkta för det lite ovårdade språket emellanåt, men ni förstår nog hur förbannad man kan bli på folk som nästintill orsakar trafikolyckor då de inte kör som man ska. De flesta har nog vart i min sits ett flertal gånger.
har dom fått körkortet i julklapp :shock:
Ramon skrev:så hädanefter skiter jag i ifall någon blinkar åt något håll och jag skulle kunna köra ut, fast det är 50-väg så gör jag det inte, och jag vädjar till er att inte göra det heller! För man kan inte lita på de som blinkar, antingen blinkar de inte eller så blinkar de helt åt fanders.
Håller med, kom på 70väg fram till en rondell där en mötande bil blinkar att han ska ut ur rondellen så jag kör helt sonika in i den men inte svänger bilen av inte utan han fortsätter rakt mot min sida.
Jag insåg att bromsade jag så skulle jag stå mitt i vägen för honom och om jag fortsatte i den hastighet jag körde i så skulle jag inte hinna undan så det var bara stampa fullt, gick på ställ genom hela rondellen :twisted:
/Anders
Brainded skrev:
Ramon skrev:så hädanefter skiter jag i ifall någon blinkar åt något håll och jag skulle kunna köra ut, fast det är 50-väg så gör jag det inte, och jag vädjar till er att inte göra det heller! För man kan inte lita på de som blinkar, antingen blinkar de inte eller så blinkar de helt åt fanders.
Håller med, kom på 70väg fram till en rondell där en mötande bil blinkar att han ska ut ur rondellen så jag kör helt sonika in i den men inte svänger bilen av inte utan han fortsätter rakt mot min sida.
Jag insåg att bromsade jag så skulle jag stå mitt i vägen för honom och om jag fortsatte i den hastighet jag körde i så skulle jag inte hinna undan så det var bara stampa fullt, gick på ställ genom hela rondellen :twisted:
/Anders
Det är helt enkelt förjävligt... Verkar bli farligare och farligare i trafiken med tiden. Fast jag endast är 19år gammal och igår precis haft körkortet i ett år, så har jag vart med om en hel del fall då man gapat åtahelsike i bilen på idioter som nästan orsakat trafikolyckor... Och då är detta bara "lilla" Skövde, kan ju tänka mig hur det skulle vara i Göteborg eller Stockholm för att nämna några mkt större städer.

Kom att tänka på ett fall då jag var tvungen att trampa gasen i bott jag med förresten. Körde upp med far min till Nyköpings flygplats (ligger lite under Stockholm) i vintras. Någonstans efter Jönköping, var nog förbi Husqvarna också, ligger jag i ca 110km/h på motorvägen och har en lastbil bakom mig... Efter en stund så skyltas det att motorväg upphör och övergår till motortrafikled, därmed försvinner en av de två nuvarande filerna.

När det endast var några hundra meter kvar så ser jag lastbilen med släp sticka ut bredvid mig och vill köra om. Detta var då det på den yttersta filen som kommer upphöra var en pil åt höger att den just kommer att upphöra. Var alltså inte långt kvar... Lastbilen låg fortfarande vid bilens bakparti då det inte alls var långt kvar, uppskattningsvis ca 2-300m, alltså ingenting i de farterna.

Jag "kunde" inte ha bromsat så att lastbilen skulle kunnat hinna köra om, för det var så få meter kvar så då hade lastbilen antingen prejat av mig vägen eller kört på motsatt vägbana, och där kom det bilar, den hade ju släp också. Jag kopplade blixtsnabbt i det ögonblick lastbilen hade nosen vid halva bilen ungefär att varva upp motorn, växla ner från femman till trean och plattan i mattan. Som tur var så hann jag komma upp i varv ganska fort så jag hann köra före lastbilen utan att det var nära till en olycka.

MEN hade jag fortsatt i min hastighet, dvs. 110km/h som jag höll, eller ifall jag hade bromsat, då hade det vart väldigt nära... Och gissa vad föraren i lastbilen gör när han märke att jag axade iväg från honom för att motverka olycka? Jo, idioten tutar upprepade gånger! :evil: Vid det ögonblicket var jag så jävla förbannad på honom att jag hade kunnat säga ett och annat till honom. Helvete, det är bland det värsta som finns när förarna inte inser sina misstag och skyller på den andre. Det går inte att i ord beskriva hur förbannad man blir.

PS. Återigen ber jag om ursäkt för några svordomar, men det går i princip inte komma ifrån detta då man diskuterar trafikförséelser... Ni förstår nog och har vart i samma sits som sagt.
Senast redigerad av 1 Ramon, redigerad totalt 0 gånger.
Brainded skrev:
/Anders
Så där gör många, många fel! Har hänt ett flertal gånger att man får tvärnita! Numera kollar ja extra på den bilen som blinkar till höger,ska SVÄNGA till höger oxå!
av Quaint
Det är bara att inse... folk kan inte köra i rondeller...
Men kommer de till en 4vägskorsning så ligger de 98% av fallen i rätt fil.
Det är ju bara att agera på samma sätt i en rondell.
Men nädå, där tror de att man kör lite som man tycker är bäst för dagen.

Så som sagt, det brukar bli ett par väl valda ord/dag åt inkompetenta förare.

suck..... 8)
Användarvisningsbild
av ketto
Quaint skrev:Det är bara att inse... folk kan inte köra i rondeller...

suck..... 8)
hehe,ja fingret åker upp och man gapar som en dåre i bilen till ingen nytta alls! :D :D
Användarvisningsbild
av Ramon
ketto skrev:
Quaint skrev:Det är bara att inse... folk kan inte köra i rondeller...

suck..... 8)
hehe,ja fingret åker upp och man gapar som en dåre i bilen till ingen nytta alls! :D :D
Haha, det är så dom ska tas dom jävlarna :P Nee, skämt och sido, ifall man blandar fingerdragandet och gapandet med tutande och blinkande så ska de nog koppla lite i alla fall, annars har dom riktigt allvarliga problem. Fast iofs så är det många som inte kopplar då heller, detta på grund av att de inte kan trafikreglerna och tror att de har rätt :x

Ett annat ställe där man ofta blir förbannad är vid högerregelskorsningar... Där finns ju oftast ingen skylt som talar om för en att det är högerregel som gäller, visst, jag vet vart det gäller och många andra också, det är ju ingen vetenskap direkt, men majoriteten (iaf här i Skövde) vet inte vart det gäller eller vad det ens är. Kanske Vägverket borde lägga ut skyltar som talar om för en när högerregel gäller, då skulle till och med de personer vars hjärnkapacitet är låg, förstå. Hoppas jag i alla fall :lol:
Användarvisningsbild
av Ramon
Haha, det är vad jag kallar underhållande läsning :D Hade jag vart i snubbens sits hade jag inte käftat tillbaks till polisen iaf, inget smart drag direkt, rena turen att han inte åkte dit, fast å andra sidan kanske polisen inte hade kunnat sätta dit honom på grund av att han inte var i tjänst... Hade han kunnat sätta dit honom hade han nog gjort det, med tanke på att han verkar vart aningen sur :wink:
DennisCA's Volvo 850 -97

Innerskärmarna lär sitta med 4-5 plastmu[…]

Ett avgasprov hade varit bra för att se hur m[…]

Beställt en XC60 i Juni med uppskattad levera[…]

Du är välkommen till Malmö 😀