...

Moderator: Moderatorer

Åker till USA om några veckor & hade tänkt mig köpa en ny radar/laser varnare (den jag har nu är en Rocky DLS 315 & det har blivit glapp i den förmodligen pga att jag ryckt/slitit tag i den då jag passerat farbror blå).

Min fråga är vilka modeller av de jag kan köpa i USA fungerar i Sverige?
Jaha, kom precis tillbaks efter USA resan & köpte nedanstående varnare (Cobra XRS 9340)som tydligen ska fungera bra i Sverige. Köpte även en starkare sugkoppshållare....
Postar en update så fort jag testat varnaren & hur den förhåller sig i jämförelse med min förra.

Bild

Bild
A80TD skrev:Ser fram emot en testrapport :-)-)

Bra priser därborta nu?
Ja det kan du skriva under på! Vi hade 4st maxlastade hockey trunkar + en extra väska med oss hem & hade lätt kunnat ha det dubbla om inte extra väskor kostar så in i helvete mycket. Det är bara till att åka dit med så tomma väskor som möjligt & fylla upp.
Dom flesta moderna varnare funkar kalasbra på kameraskåpen.
Laser ar det ju lite si å så med, när den väl varnar så har du ju redan åkt dit.
Jag har en cobra 9000 någonting som funkar som den ska mot kameraskåpen, det är bara dom som intresserar mig.
Så, nu har man varit ute & testat den..... fungerade utmärkt genom att plinga på i god tid då man närmar sig sådana där digitala info tavlor innan man kör in i tingstadstunneln (ska testa den mot kamerastolpar så fort jag får chans till det).
Skillnaden mot min gamla varnare (Rocky MountainDLS-315) är att det istället för olikfärgade dioder här tydligt står/visar bokstäver för varje typ av band osv. Rocky varnarens sladd var på tok för kort & bidrog i kombination till att varnaren efter ett tag ramlade ner från rutan.... jävligt irriterande.
Iom att jag nu beställde en annan sugkoppshållare (orginal sugkopps hållarna till både Rocky & Cobra är SKIT) + att jag helt enkelt fäste Cobran vid den nya hållaren med lite negertoy/butyl tejp så satt den perfekt OCH hållaren tappade inte greppet mot rutan.

All in all.... så är jag nöjd med köpet.

(ska ta ett foto & posta av hur det ser ut med den "externa" hållaren)
Kör du med varnaren sittande så i vindrutan så lär det inte dröja länge innan du stoppas och blir av med den och halva semesterlönen...

Kan väl tipsa om att mindre varnare passar jättebra uppe till vänster om (och framför) solskyddet på förarsidan på V70N och S60. Fästes lämpligtvis med självhäftande karborreband som hugger bra i innertaket. Sitter den där så syns den inte genom rutans toning, och inte heller om man tittar in i bilen från sidorutorna så länge man inte sitter ordentligt på huk. Drag en kabel permanent bakom panelen till A-stolpen och koppla den via en anslutning som bara har ström vid påslagen tändning så slipper man dra kabel ända till cigguttaget. Lämpliga kontakter och kabel finns på t.ex ClasOlsson eller Elfa.

/Thomas
Äh vad fan Funk...... "pengar är inte allt"...... :D :wink:

He he, jag förstår vad du menar & ska kolla över möjligheterna till att placera den lite mer "stealth".
Jag kör ju inte med den så här inne i stan normalt sett.... behövs liksom inte. Utan vill ha den på motorvägen & när jag kör bort mot Kinna/Skene där det dräller av kameror utefter vägarna.... lätt att sitta i andra tankar & glömma av fanskapen.
Been there, done that...

Men kolla mitt tips, så kan den sitta permanent, ifall du skulle nicka till i t.ex Lundbytunneln...

Har PM:at dig...

/Thomas

Nej det kan inte byggas upp något under/&oum[…]

Motorhuv öppen?

Ett tips är ju att felanmäla via appens […]

C30 T5 turbo problem

Hej! Jag har felkoden 603D Turboreglering samt 280[…]

945-92 Försäkringskostnad?

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäkr[…]