...

Moderator: Moderatorer

av krippa
Jag vet att detta har diskuterats lite grann förut, men jag irriterar mig så mycket på det att jag tycker det är värt att ta upp igen.

Varför ska en del bilister som kör ut på en motorväg (åtminstone i Stor-Stockholm där jag bor) vara så fullständigt rabiata på att genast byta till en av mittfilerna och sedan tvinga alla andra som lagligt vill passera dem att köra om i filen längst till vänster? Jag kan möjligen förstå detta beteende när det är lite rusning och många påfarter där det kommer på bilar mest hela tiden eller när det finns många lastbilar och långsamtgående fordon längst till höger, men annars? Vad hände med regeln om att man ska ligga i filen så långt till höger som möjligt på en flerfilig väg (nu pratar jag inte om 30-70-vägar utan om 90-110-vägar). Varför kan de inte hålla sig till höger så att jag, och andra med mig som håller gällande hastighet via GPS och därmed kör fortare än många av dessa, slipper använda filen längst till vänster för att köra om de här fordonen. Varför? Varför?

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]