...

Moderator: Moderatorer

av Vincentnm
Hejsan i fredagskväll var jag ute och körde på e4an då jag blir stannad när hade kört 133 på en 100 sträcka fick böter på 3600kr och indraget körkort. Då jag är nybliven student och har b samt c1 och c körkortet så skulle jag börja arbeta inom transportsektorn. Då jag fortfarande är arbetslös är det värt att yttra mig till transportsyrelsen att mina jobbmöjligheter försvinner då hela min utbildning gick ut på att bli chaufför eller tar dom inte det till hänsyn då jag inte är fullt anställd på någon firma ännu mitt mål är att få ner spartiden till en månad då polisen som stannade mig sa att det var möjligt då körkorten har så stor betydande i både mitt privat liv samt mitt arbetsliv tips om vad man ska skriva till transportsyrelsen skulle uppskattas enormt mycket!!
av Lövet
KalleJ skrev:Har du prövotid spelar väl inte spärrtiden någon roll, du kommer ändå inte få tillbaka några körkort tyvärr.
Nej men det påverkar väl tiden innan man får börja försöka igen. Det är ju att ta om alla behörigheter igen som gäller.
av Amarace
Du kan skriva det, och du kan möjligen få en månad kortare spärrtid, men körkortet måste du ta om oavsett.
Enda skillnaden med prövotid är ju att du måste ta alla behörigheter på nytt efter spärrtidens utgång, i övrigt gäller samma som om du inte har prövotid.
Dom kan ju dock bedöma att du inte ska ha kortare spärrtid just för att du nyss tagit körkort och är beroende av det, men trots det körde så fort att du förlorade det.
Byta bränslefilter V50 D2 -12

Jeg gjorde dette. ✅ https://youtu.be/doQA1WrCEW[…]

Løs del

Mulig. Helt deformert. Takk for svar

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Vad visade den direkt efter service då?