anp skrev:Otroligt själviskt och idiotiskt beteende! Varför inte ställa dig på en handikapplats på en gång?
Dock ska jag vara ärlig och erkänna att jag gör likadant då jag har biltrailern tillkopplad. Men av den enkla anledningen att jag vill undvika att förstöra andras bilar vid utfart från parkeringen, alternativt vill slippa bli inparkerad då utfart omöjliggörs ifall bilar står i de närmsta rutorna.
Nu har jag inga bilar jag är så rädd om, även om jag ändå vill undvika onödiga repor/bucklor. Men förligger risk för dörruppslag eller liknande, så väljer jag att parkera längst bort och gå till entrén.
Att ta upp 2-3 p-platser av ren bekvämlighet är inte ett alternativ om jag kör bil utan tillkopplad släpvagn.
När vi ändå är inne på ämnet, de mentalt handikappade personer som parkerar sin Fiesta/Micra eller Fiat 127 på lastzons p-platserna utanför Ikea ex,vis. De borde få både bil och körkort konfiskerade.
Vet inte hur många gånger man kommit med släpvagn för att köpa/lasta skrymmande/tungt gods, och funnit en liten motordriven/hjulburen shoppingväska parkerad på p-platserna avsedda för lastning. Och där ägaren kommit ut med varor som ryms i en liten kasse eller i fickan.
Oj, där träffa ja en öm punkt eller?
Alltså, lär sig folk att öppna dörrar och parkera, så vore ju inte detta ett problem. Jag skiter ärligt talat i när någon gör så på min 745a, men på min V70, inte poppis. Speciellt när det blir jag som får stå för kakan. Kan jag inte ställa mig på gatan eller så, är det 2 parkeringar som gäller. Inte mer med det.
Varför ja inte tar handikappsplats? det finns idiotiska beteende, men det finns även idiotiska frågor.
Du gör ju likadant när du har biltrailern tillkopplad. Det är väl ingen ursäkt att det underlättar vid utkörning? Det gör ju min parkering med? <- detta är ett ironiskt uttalande.
Bara för att du inte har bilar som du är rädd om, så råkar jag ha en som jag är rädd om. Då jag betalar själv, inte skiter pengar och pappa betalar inte åt mig.
jag tar inte upp 2-3p-platser av bekvämlighet, utan att jag helt enkelt slipper skador på detta sätt. Jag bra kondition, gå 500 m är ju inte direkt en utmaning ;)